Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. juli 2009 - 08:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksperten kræver sit af computeren

Det nye look på eksperten er rimeligt krævende og bruger mellem 10 og 35 % CPU på mine maskiner. Er det virkelig nødvendigt?

Siden er flot og brugbar når man først er blevet vandt til det nye udseende, men jeg synes der er for meget blinkeri og bevægelse, som forstyrrer øjet og som jo netop er skyld i problemet.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
15. juli 2009 - 09:23 #1
du kan jo bruge firefox og slå de flash reklamer fra (:
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2009 - 09:40 #2
et site som eksperten (over)lever primært i form af reklameindtægter så hvis alle gjorde som du foreslår vil der højst sandsynligt slet ikke være et site at bekymre sig om på sigt.

Det har været nævnt før inden for de seneste par dage - nogle mener det skyldes telmore-reklamenen mens blandt andet jeg også oplever problemer uden den reklame. Så vi må da håbe der bliver gjort noget ved det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. juli 2009 - 11:02 #3
Jeg er ikke enig med keysersoze.

Klienten er fredhellig og INGEN skal blande sig i, hvordan data bliver behandlet på min pc.

Og sådan som Eksperten fungerer nu (eller rettere; ikke fungerer), så kan jeg da slet ikke få øje på et incitament til at yde en økonomisk håndsrækning ved at glo på reklamer.

Jeg vil derfor også anbefale at blokere for skidtet og ellers lade falde hvad ikke kan stå.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 11:07 #4
MathiasDue
"du kan jo bruge firefox og slå de flash reklamer fra"

Om man skal gøre det, skal jeg ikke blande mig i. Men for
nysgerigheden skyld, hvordan gør man det?
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2009 - 11:16 #5
jeg sagde ikke at man ikke måtte - kun hvad konsekvenserne kunne være hvis alle gjorde det. Eksperten er jo også kun ét eksempel på det - der er mange andre der overlever på den måde, nogle heldigvis lidt mere heldigt end E gør i øjeblikket, og jeg har det fint med at betale for brugen af sites på den måde fremfor månedlige gebyrer (ikke at jeg har noget imod at betale, men jeg tvivler på at fx E ville kunne yde særlig meget hjælp hvis man skulle betale for at bruge siden) eller måske slet ingen sites.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 12:14 #6
Har selv fundet ud af det med Flashblock.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2009 - 12:18 #7
For mig at se er det ikke reklamerne i sig selv, der er problemet.
Det er måden de er lavet på.
For min skyld må der gerne være reklamer på et site, jeg forstår bare ikke at de skal laves så de bliver et problem i forhold til brugen af sitet?
Det må da virke lige modsat af hensigten, når brugeren bliver irreteret over at pc'en bliver langsom.
Det er jo ikke alle som har en sprit-ny kraftig pc.

Jeg bruger IE8 og har blokeret for de fleste reklamer, alligevel "hænger" Eksperten en gang imellem.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 12:45 #8
Jeg er helt enig med vejmand. Man må acceptere reklamer fra aviser
og sider som Eksperten. Men når reklamefolkene laver irriterende
Flash reklamer, så skyder de sig selv i foden. For så må brugerne
forsvare sig, og så ender det med Flashblok.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. juli 2009 - 13:11 #9
Mit CPU forbrug ryger ned på nul, hvis jeg benytter hosts filen til at blokkere for alt skramlet... Bruger stadig IE7.

Havde håbet på svar fra nogen som har noget med sidens opbygning at gøre... De kan stadig "nå" det, selv om jeg hermed lukker for ikke at glemme det.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 14:30 #10
Jeg bruger henholdsvis Firefox og Crome de kører begge fint
på Eksperten. Mit cpu forbrug er her 7%