Avatar billede Fortabt Novice
15. juli 2009 - 16:14 Der er 14 kommentarer

dårlig forbindelse

Jeg hår fået en ny forbindelse 10mb med tdc-box, men den svinger mellem 1-2,5mb. Der var en tekniker hos mig og på hans viste den 8,5, men min viste stadig kun 1-2,5mb. Han sagde at det nok var noget med min pc, er der nogen der kan hjælpe??
Det er en asus bærbar med kabel
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 17:03 #1
En TDC-box, hvad er det? Jeg har selv 20 kbps kabel. Testet ser
det sådan ud: Download hastighed: 21152 kb/sek
Upload hastighed: 1071 kb/sek

Du kan teste her: http://hastighedstest.yousee.dk/
Avatar billede Fortabt Novice
15. juli 2009 - 17:09 #2
En tdc-boks er en ny samlet løsning hvor det hele er i en kasse der bare sættes til telefon/internet udgangen og fra den til min pc.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 17:18 #3
Måske er det konverteringen mellem Kb/s og KB/s.
De fleste internet-udbydere måler hastigheder i Kb/s (Kilobits pr. sekund) og din browser/downloadmanager måler den nok i KB/s (Kilobytes pr. sekund), og da en byte er otte bits, kan din forbindelse virke væsentligt mindre end lovet.
Den passer også meget godt med den hastighed du siger.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 17:22 #4
Ok. men selv en hastighed få 8.5 ud af 10, er minus 15% Det er
for dårligt. Det skal TDC rette. Hvordan har du selv målt?
Hvis du ellers har hardware tilsluttet, så prøv at fjerne det.
At sige, at det nok er noget i din computer, er jo bare at rende
fra problemet, uden at hjælpe.
Hvis du kender en anden med bærbar, så prøv på den.
Avatar billede Fortabt Novice
15. juli 2009 - 17:43 #5
Jeg har fået at vide at jeg minimun skal have 5mb, men det er den langt fra.
Ham der var her satte hans bærbar til og den viste 8,5, jeg brugte samme kabel og min viste stadig max 2,5mb, så jeg vil umidlbart tro at det er min bærbar eller netkort, men er ikke så teknisk at jeg ved præcis hvad det kan være.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 17:51 #6
8.5 ud af 10 er normen.
Alle udbydere skriver ca. 15% overhead.
Jeg tror du har fået hvad du har betalt for.

Næste problem, hvordan får vi din computer til at udnytte dem?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 17:57 #7
5Mb når du betaler for 10 Mb? Nej-nej den er gal. Du skal vel
have 9Mb > Jeg vil foreslå, at du ringer til Asus support, og
spør dem, om de har en forklaring.
Avatar billede Fortabt Novice
15. juli 2009 - 17:57 #8
ja er den nogen der ved det? så den kører lidt hurtigere.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 23:10 #9
off-line: Ok. men selv en hastighed få 8.5 ud af 10, er minus 15% Det er
for dårligt. Det skal TDC rette.[i]

TDC ( http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6014 ):
[i]Måling af hastighed er desværre ikke simpel. Det skyldes, at alle internetforbindelser bliver udsat for "spild", også kaldet "overhead". Det medfører, at testresultatet vil være anderledes end den hastighed, der står ud for din bredbåndsløsning.

Overhead er et teknisk begreb for, at forskellige dele af internettet flytter data på forskellige måder. Disse måder passer ikke helt sammen. Det medfører, at spildet opstår. Gennemsnitlig er dette spild 15% på TDC's net. Dette er meget normalt for en internetudbyder.

Testresultatet viser, hvilken hastighed der er "tilbage" efter spildet. Har du 512 Kbit i download, vil testresultatet for download altså maksimalt være: 512 * 85% = 435 Kbit.

Men ja, 5 Mb/s er alt for lidt.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 19:22 #10
Ok men når TDC regner med et tab på 15%, så burde de selvfølgelig
sætte hastigheden derefter, så kunden får hvad der betales for.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 19:36 #11
Ja, jeg gi'r dig helt ret, men problemet er bare at det ikke kun er TDC, men alle internetudbydere der gør det.
Avatar billede oncu Nybegynder
10. juni 2011 - 15:13 #12
jeg har brug for hjælp..

jeg er ikke så meget ind for det der internet men har en hastighed fra udbyder på 8mb hvad svarer det til i kb/s
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 23:04 #13
@oncu, for fremtiden må du lige åbne et nyt spørgsmål til den slags, men nu jeg alligevel er i gang med at skrive, kan jeg jo lige så godt give dig et hint.
Avatar billede Mots55 Praktikant
02. februar 2023 - 08:13 #14
Jeg bruger denne artikel + test :)

https://tdc.dk/kundeservice/internet/support-internet/hastighedstest

God beskrivelse af hastighedstest, og hvad man kan gøre. Kabel er yderst vigtigt, hvis man har en dårlig forbindelse. Lige siden jeg kørt på kabel har der ikke været nogle problemer.