Avatar billede kennyb Nybegynder
17. juli 2009 - 18:45 Der er 4 kommentarer

NAS DS209j langsom overførelses hastighed

Når jeg vil overføre data fra min computer til min Synology DS209j NAS server, kan jeg maks overføre med med 12-13 MB/sek.

Computer har gigabit netkort og der står 1.0 Gbps under hastighed i Netværks status.

Routeren er en Netgear WNR3500 med 1 Gigabit switch

Det er et fortrådet netværk.

Hvor hurtig overførelseshastighed burde jeg forvente?

//Kenny
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juli 2009 - 19:59 #1
12-14 mb/sek....

Det er harddisken der er begrænsning - ikke dit gigabit netværk.
Avatar billede kennyb Nybegynder
18. juli 2009 - 00:16 #2
Hvad skal jeg så gøre for at kunne overføre hurtigere? og hvor hurtigt kan jeg gøre det :D
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
18. juli 2009 - 16:34 #3
med et 100 mbit stik på din NAS, så kan du teoretisk opnå 12.5 megabyte per sekund....

Og selv om du har 1000 mbit på din NAS vil du ikke få mere, da harddiskene ikke kan andet...

Hvad i alverden forventer du af et netværk - og du kan jo ikke bruge 12.5 Mb data per sekund, selv film kan streames her...
Avatar billede justrace Novice
19. juli 2009 - 18:37 #4
Hvilket RAID har du sat den op med?