Avatar billede mozillaa Nybegynder
19. juli 2009 - 03:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC fryser i ca. 3-4 sek, derefter Genstart. ?

Jeg har haft denne PC i et godt stykke tid nu, men nu er den begyndt at drille, Problemet opstår mest når jeg spiller nogle spil som kræver meget kræft/ grafik af pcen, nogen gange køre den uden problemer et helt spil, men nogen gange midt i spillet fryser den og låser, og derefter genstarter den bare.. ?

Det sker meget hurtigt..

Hvis jeg selv skal komme med noget, så vil jeg tro den er for varm et sted og derfor genstarter.. :/

Hvis jeg havde penge nok ville jeg købe en ny pc.. øv bøv!

Håber på lidt hjælp hvis nogen kan!.. :)
Avatar billede Six Nybegynder
19. juli 2009 - 05:06 #1
Prøv at rense din computer for støv og skidt, det kan somme tider gøre at den får svært ved at komme af med varmen. :)

http://www.technibble.com/how-to-clean-the-inside-of-a-computer-case/
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. juli 2009 - 11:01 #2
Det er nok varmen der driller, men slå alligevel automatisk genstart fra, da en B.S.O.D. vil give som minimum en stopfejlkode. I Vista kontrolpanel-system-avancerede systemindstillinger-start og genoprettelse-indstillinger-fjern markeringen i genstart automatisk. Noget lignende i XP som jeg ikke erindrer på stående fod
Avatar billede mozillaa Nybegynder
19. juli 2009 - 21:49 #3
ok jeg har faktisk renset pcen i går, anden gang det skete.. og det har ikke virket..

det er som sagt sket et par gange før at den låser mit i spillet, men først 4-5 gang den låste, genstarted den af sig selv.. før kunne den stå stille i 10-15 min hvis den fik lov, men jeg har bare selv genstartet den da den gentager den samme lyd igen igen og igen fx.. hvis en er ved at sige har, så bliver det til HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA............. uendeligt til jeg slukker..

Ved ikke hvordan jeg skal forklare det bedre :)

nå.. men da jeg rensede min pc, tog jeg kølern af cpu´en, og skal men skifte det kølerplaster som er på ? eller kan man godt bruge det igen..
Jeg tror ikke det er problemet men forstår ikke hvad det er :)
Avatar billede mozillaa Nybegynder
19. juli 2009 - 22:27 #4
ok fjappe, nu har jeg renset og gjort hvad jeg kan for at fjerne støv fra blæsere og andre dele igen.. sådan.

hottadpole, nu har jeg fjernet Automatisk genstart, hvad er det for noget med B.S.O.D ?
Avatar billede Six Nybegynder
20. juli 2009 - 02:21 #5
b.s.o.d betyder blue screen of death, den velkendte blå skærm der dræber din pc stiller og roligt :P

Angående udskiftning af kølepasta, ja jeg ville helt klart skifte pasta, hvis jeg alligevel havde min køler pillet af :)
Avatar billede mozillaa Nybegynder
20. juli 2009 - 15:47 #6
ok BSOD har jeg ikke oplevet endnu..

snakked med en ven i går og han har oplevet det samme på hans gamle pc, han mener os den bliver for varm og crasher ved varmen, men hvorfor bliver den for varm ?
den har jeg kørt fint i et ½/1 år..

kunne det hjælpe hvis jeg går endnu mere til grunde med at gøre rent ? altså tager alt fra og støvsuger alt ?
Avatar billede mozillaa Nybegynder
12. juni 2010 - 16:19 #7
har selv fundet ud af det.