Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 14:16 Der er 16 kommentarer

Netværk mellem W7 og XP?

Jeg har lige fået en spritny bærbar ind af døren, og da den ikke havde noget OS, tænkte jeg at jeg vil afprøve det nye Windows 7.

Nu står jeg så og gerne vil oprette et netværk mellem den nye bærbare (W7) og den gamle stationære (XP) ... men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. W7 siger (vist nok) at den kun kan gå på andre W7 netværk - kan det passe?

Jeg har installeret W7 Evaluation Copy Build 7100.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 15:14 #1
Win7 og Vista virker ens http://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
21. juli 2009 - 15:59 #2
nej
w7 virker fint med andre computere
men du skal selvfølige bore de huller i firewallen du har brug for, for at de kan snakke sammen
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 16:07 #3
Hej Helge, jeg har forsøgt at bruge din tutorial, men Vista og W7 ser ikke helt ens ud, og jeg er bare for novice til at vide hvad jeg skal gøre ... :-(        *snøft*
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 18:00 #4
Jeg kan ikke gennemskue om jeg skal konfigurer XP-maskinen eller W7-maskinen? Og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg ændre navnet på W7-netværket ...
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 18:13 #5
Jeg kører PT ikke Win7, men jeg har påbegyndt en guide Win7 <-> Linux jeg skal prøve at finde det frem i aften efter kl. 21:00
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 18:20 #6
Ok, jeg følger med og håber der dukker noget op jeg kan bruge! :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 21:42 #7
Det materiale jeg havde var for Linux-relateret så det kan du ikke bruge - jeg har lavet en ny Win 7 installation og jeg kan med min bedste vilje ikke se hvad dit problem kan være, det spiller simpelthen i første hug her hos mig.
Du nævnte noget om samme arbejdsgruppe og det er nødvendigt, at skifte arbejdsgruppe på Win 7 er fuldstændig som det er på XP og Vista, nemlig System -> Advanced systemsetting -> Computer name -> Change
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 23:03 #8
Okay ... lige pludselig, out of the blue, dukker w7'erne op i netværket på xp'eren, men når jeg trykker på den, bliver jeg bedt om brugernavn og password ...

Passwordet går jeg ud fra jeg er det jeg finder ved at klikke mig ind på: Hjemmegeruppe -> Få vist og udskriv adgangskoden til hjemmegruppen

... men hvad er så brugernavnet? (der SKAL stå et!)
Avatar billede kiiim Nybegynder
21. juli 2009 - 23:06 #9
... og hvis jeg går ind i "Hjemmegruppe" på w7'eren, så skriver den: "Før du kan få vist filer fra andre personer på netværket, skal de være medlem af hjemmegruppen".
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 08:49 #10
Jeg går ud fra at du har tilføjet dig som medlem af hjemmegruppen, hvis du har det bør der ikke være noget til hindring for at du kan tilgå XP fra Win 7
For at tilgå Win 7 fra XP, læs guiden http://www.helgec.dk/vistanet.html det er helt det samme med Win 7 - det er især det afsnit forneden med brugere, password og tilladelser du skal forstå
Avatar billede kiiim Nybegynder
03. marts 2010 - 18:27 #11
Smid lige et "svar", så jeg kan lukke tråden her! ;-)
Avatar billede EJ6400 Nybegynder
18. august 2010 - 22:46 #12
Nøjagtig det samme  problem har jeg, så jeg vil gerne høre hvis du finder ud af det
Avatar billede kiiim Nybegynder
18. august 2010 - 22:51 #13
Jeg tror jeg fulgte Helges råd, men kan faktisk ikke huske det.
Avatar billede Rune Sommer Mester
16. september 2010 - 17:02 #14
Yes. Så sidder jeg også i saksen. Jeg har funet W7 på min XP maskine. Men nu beder min XP mig om at skrive et bruger- og kode ned, så jeg kan få adgang til W7... men hvad er det for nogle navne?
Og skal jeg konfigurere noget i Win7, så jeg selv kan vælge en kode??
Avatar billede hanshvem Praktikant
14. oktober 2010 - 11:46 #15
www.helgec.dk er lukket ned og vil tjæne penge på en cd. Det gør sådan en tråd komplet ubruglig, det er ærgeligt.
Avatar billede Renex Nybegynder
13. december 2010 - 18:03 #16
Hej ,.

Når den beder om Brugernavn og Password på din Win7 PC. skal du bruge det brugernavn og password som du bruger til at logge ind på den pågældende computer..

Jeg er selv igang med at få min XP PC til at snakke sammen med min Win7

Men det med Brugernavn og Password er meget normalt ved win7

--Renex