Avatar billede beanbag Nybegynder
21. juli 2009 - 23:34 Der er 1 løsning

Opdatering på PC området..

Min PC er kaput - nu skal jeg have en ny og det er mange år siden jeg sidst købte, så jeg kejter lidt rundt i alle de mange betegnelser.
Håber der er nogen der kan hjælpe:

Hvor skal jeg købe?
Foreløbig koncentrerer jeg mig om følgende websider:
www.topdata.dk
www.mmvision.dk

CPU?
Jeg har fundet frem til at i7 er det nye smarte og dyre, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan QuadCore og DualCore referer indbyrdes? Umiddelbart burde QuadCore vel være dobbelt så god, men det syntes ikke at tilfældet hvis man kigger på priserne?
Er QuadCore det samme som Core2Quad?
Er DualCore det samme som CoreDuo?
Det håber jeg, ellers er det sku for indviklet...

Porte/forbindelser
Hvad er det vigtigt at have nu?
Hvad er forskellen på:
i. DVI
ii. Firewire
iii. SATAII 3GB/s Connectors

Grafik
De tilbud jeg kigger på har enten
GTX260 med 896MB ram eller
HD4890 med 1GB ram.
Nogen tip til hvad som er bedst?

Strømforsyning
Er det vigtigt om det er en 650W eller 750W strømforsyning?

Links
Denne kan fås til lige under 7.000 som er min mentale grænse (skal dog nok opgradere HD, men i princippet)Så er det en i7 ting, og det er vel fint, eller?
http://topdata.dk/product.asp?product=6117

Hvis det nu ikke behøver at være i7 (i virkeligheden presser jeg ikke computeren så meget, men vil gerne være fremtidssikret)så har jeg kigget på disse:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=5964
http://www.topdata.dk/product.asp?product=6039
Der er 1.000 kr. til forskel selvom jeg ikke kan se andet end at bundkortet hedder noget andet - går ud fra at det er vigtigt og så lidt forskel på porte/forbindelser? Hvad er det jeg overser her?
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem
Dette er mmvisions bud på en quadcore der matcher ovenstående 2. Ligger midt imellem hvis man justerer for ekstra ram.

Jeg har fået diktat om at den skal være støjsvag - nogen bud på hvad jeg så skal kigge efter?

Håber der er nogen der er nået hele vejen igennem og har mod på at svare på bare nogle af alle mine novice spm.

thx
Avatar billede beanbag Nybegynder
29. december 2009 - 14:24 #1
lukker