Avatar billede Hulubulu Praktikant
22. juli 2009 - 12:39 Der er 7 kommentarer

Ny compter - Kom gerne med kritik / ændringer ;)

Hey.
Jeg står og ska samle en ny computer og har fundet de fleste sager, så ville egentlig bare hører jeres mening. Computeren skal hovedsagligt bruges til gaming og en smule arbejde.

1x ASUS P6T SE
2x ASUS ENGTX275/HTDI/896MD3 // 2xASUS EAH4890 TOP/HTDI/1GD5
1x Cooler Master HAF 932
1x Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
1x Corsair TX850W
1x OCZ Platinum 3 x 2 GB
1x WD VelociRaptor WD1500HLFS 150 GB
1x Samsung SyncMaster 2233RZ
1x Samsung WriteMaster SH-S223F

Er lidt  tvivl mht GFX kort, enten 2x GTX275 eller 2x ATI HD 4890 (Hvilke producenter har i erfaringer med?)
Hva med Motherboard?
Har os kigget på ASUS P6T Deluxe V2?

Sidste ting er stadig køling? Overvejer vandkøling, har i nogle gode forslag?

Som sagt, kritik og ændringer modtages gerne ;)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 12:48 #1
Hvis jeg var dig ville jeg vælge en anden RAM (og du skriver ikke noget om hvilken ram hastighed det er) fordi dem du har der, ikke er passivt kølet, og har derfor nemmere ved at blive lige lovligt varme...

Jeg ville desuden sikre mig at det kabinet der skulle bruges var i formfaktor 50x50 istedet for standard 40x40 så du har plads til det hele og stadig kan have et ordenligt luft-flow, for 5-600 watt afgiver rigtig meget varme, som computeren død og pine skal af med...

Og ja, vandkøling er en okay ide, men du skal stadig have kabinetblæsere til at køle ram, harddiske osv...
Og så skal du enten have flere vandkølinger eller en der passer til dine specifikationer (Nvidia + i7 eller AMD + i7)...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juli 2009 - 12:49 #2
og så er jeg gladest for Nvidia - men det er en ren smagssag...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2009 - 16:32 #3
Umiddelbart ser den skærm lidt dyr ud (Samsung skærme er discount i mine øjne), så hvorfor lige den?
Avatar billede puno Nybegynder
22. juli 2009 - 19:40 #4
det er da en udmærket skærm
Avatar billede puno Nybegynder
22. juli 2009 - 19:42 #5
du skulle extra 1000gb harddiske i de koster ikke ret meget så kan du ha den til film og musik og alle de ting der
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2009 - 20:10 #6
puno- så prøv at sammenligne med andre skærme, så er den ca. 50 - 75% dyrere.

Men ja, harddisken er for lille. 150 Gb er ikke meget idag.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 09:19 #7
150 gB harddisk er en raptor til programmer og styresystemer så vidt jeg kan se...