Avatar billede djaz Nybegynder
27. juli 2009 - 13:23 Der er 2 kommentarer

God projektor... hvilken ?

Jeg er på udkig efter en god projektor, hvad vil anbefale og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg kigger på market ?
Jeg har lidt info til hjælp.

Rummet er langt, lige nu sidder min projektor 5 meter fra lærred som er ca 250 cm bredt.
Desværre kan rummet ikke helt mørklægges, så det giver problemer
på solrige dage.
Det er min plan at bruge den til alle mulige formål. Det vil sige se både alm. film og HD/Blueray. Ud over det at tilslutte Wii og PS2 til.
Ud over det har jeg en plan om at få TV op også til f.eks når der er fodbold dage.
Så hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg skal tage højde for alt ovenstående.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 13:34 #1
Hvis du vil vise bluray film i 1080 opløsning, så bliver den dyr, og du skal regne med omkring kr. 20.000, så du må angive hvilken opløsning du vil have på projektoren. Du kan også angive hvor meget du vil spendere på den, og så må vi se hvad du kan få for det.
Avatar billede djaz Nybegynder
29. juli 2009 - 08:08 #2
Jamen, vil indrømme at det ikke er så tit jeg ser blueray endnu. Men jeg tror det vil komme, dog max 20 % af det jeg skal bruge den.
Det billigeste jeg har set en HD projektor er til ca 10.000 kr.
Men det skal være nogen gode argumenter at købe en til 20.0000 frem for de 10.000 kr for den holder hjemme hos den anden halvdel :-D