Avatar billede popsy Novice
30. juli 2009 - 17:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. Nas-server

Hejsa.

Jeg skal bruge en nas-server, og har fundet denne: http://www.raidsonic.de/en/pages/products/details.php?we_objectID=4531

Som jeg forstår det, så kan jeg installere en ganske alm. harddisk efter eget valg i den, og det er jo fint nok.

Men kan den også (via usb-portene) gøre min eksterne harddisk til en netværksdisk, som kan tilgås af begge pc'ere herhjemme?

Er det overhovedet nødvendigt at montere en harddisk i den, eller kan den køre med den ekstene alene?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede justrace Novice
30. juli 2009 - 17:37 #1
Du skal nok forstå det lidt anderledes.

Du SKAL installere en harddisk i sådan en kasse, ellers er der jo ikke nogen steder at gemme sine ting på den. :)

Jeg vil helt (næsten) sikkert mene at din USB-kasse kan nåes som en NAS når den bliver tilsluttet den.

Ved godt de ser flotte ud, de Raidsonic, men syntes du skulle tage et kig på QNAP.

Nu kommer der nok nogen og siger Synology, men det er fordi de ikke kender QNAP og deres seneste software. :)
Avatar billede popsy Novice
30. juli 2009 - 18:02 #2
Jamen jeg håbede jo at jeg blot kunne tilslutte min eksterne i første omgang?

Qnap ser umiddelbart dyrere ud (meget), f. eks. http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=623259&SamleMenuID=11&gruppe=5128&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=QNAPSystems,Inc
Avatar billede josl Nybegynder
09. august 2009 - 22:42 #3
jeg har en synology ds 207+ til salg hvis det var noget
Avatar billede popsy Novice
10. august 2009 - 05:51 #4
Tvivler på jeg har råd, de blev solgt for et par tusind gjorde de ikke?
Avatar billede josl Nybegynder
10. august 2009 - 07:04 #5
skal have 1500 for den
Avatar billede popsy Novice
10. august 2009 - 16:17 #6
Det har jeg ikke råd til :)
Avatar billede justrace Novice
10. august 2009 - 21:10 #7
Du burde nok kunne sætte din USB-harddisk til, men lidt af ideen ryger jo men tror nok det skal virke. :)
Avatar billede popsy Novice
18. august 2010 - 20:39 #8
Lukker