Avatar billede ebbesen Nybegynder
31. juli 2009 - 22:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Digital fotoramme kan ikke læse USB drive

Jeg har købt en digital fotoramme (Amitech) med plads til et SD kort og mini USB.
Kortet kan uden videre læses med jpeg billeder, men ikke mini USB'en. Jeg har købt en adapter til at sætte mellem USB-drive med billeder og fotorammen, men fotorammen kan ikke læse billederne ad den vej.
Kan nogen fortælle mig hvorfor?
Adapteren passer i øvrigt også til min MIO GPS, men heller ikke den kan vise billederne.
Jeg har prøvet med tre forskellige USB-drives, men altså forgæves.
Avatar billede justrace Novice
31. juli 2009 - 23:31 #1
Det mini-usb er til at sætte din PC til, og overføre billeder til den.

Hvis det var meningen den skulle bruges til at læse fra en USB-dims, var der nok sat et alm. USB-stik i rammen.
Avatar billede ebbesen Nybegynder
01. august 2009 - 10:06 #2
OK. Ja, men det er der i visse andre rammer, så derfor troede jeg, det bare var en anden måde at læse dem på. Hvis man tager billederne fra PC'en direkte, kan man jo lige så godt se dem på PC'en, der jo alt andet lige har en større skærm. Så hvad skulle mini USB'en så give af fordele?
Fotorammen har ingen - eller næsten ingen - hukommelse.
Avatar billede justrace Novice
01. august 2009 - 10:33 #3
De fleste rammer har ikke meget hukommelse, men man kan jo i de fleste sætte et hukommelseskort i.

Har selv en SONY-ramme, og den har heller ikke meget hukommelse, tror den er på 500mb.

Du kunne jo prøve at sætte et kabel mellem pc og rammen, og se om ikke det kan lade sig gøre at redigere billedlisten på både ramme og hukommelseskortet fra pc'en.

Det er jo bare som en kortlæser når du sætter den til, og burde være let at flytte billeder over på den.

Du kunne jo lave en mappe på din pc, og når du så alligevel en gang imellem sidder og kigger billederne igennem, så lægge dem du vil se på rammen over i den, og så bliver det jo ret nemt at flytte rundt på de billeder der skal fjernes og lægges over i rammen.

Nu er det vel også sjældent man står og betragter sådan en skærm i flere timer, for at se alle ens billeder.
Avatar billede justrace Novice
01. august 2009 - 12:08 #4
Selv tak, det var så lidt.