Avatar billede merico Nybegynder
02. august 2009 - 11:52 Der er 6 kommentarer

Boot en stationær vha. en bærbar over eSata

Hej eksperter

Jeg har lige fået mig en bærbar computer fra dell, som sjovt nok ikke kan trække spil på min 1080p 24" skærm. For at kunne komme til det i fremtiden, har jeg planer om at købe en stationær også.

Problemet er bare at jeg synes det er lidt irriterende med to forskellige computere, og to forskellige styresystemer, to steder man kan have sine filer og programmer osv, da jeg bruger computeren hver dag, ville jeg helst bare at jeg havde ét styresystem, som så kunne bootes fra både den stationære og den bærbare.

Jeg forestiller mig det kan lade sig gøre ved at forbinde den stationære og den bærbare vha. eSata, og så boote op til det styresystem der ligger på bærbaren, når jeg starter min stationære op. Den skal så registrerer det rigtige hardware osv. selvfølgelig.

Er det noget i tror der er muligt? Og vil det med at der er ét styresystem der skal håndtere to helt forskellige fundamentale driversæt kunne give problemer når man starter op? Som f.eks. at den bliver langsom, eller kommer til at lave fejl.

Håber jeg fik det forklaret så det var til at forstå.

På forhand tak.
02. august 2009 - 12:27 #1
Det nævnte trix/fidus tror jeg ikke på !!!
Avatar billede merico Nybegynder
02. august 2009 - 12:35 #2
Vil du uddybe hvorfor?
02. august 2009 - 13:31 #3
... Hardwaren/Chipsæt skal være rimeligt ens for at det vil gå bare nogenlunde godt. Og det ka' jeg ikke forestille mig på en bærbar <-> stationær 'spand'...

...Den skal så registrerer det rigtige hardware osv. selvfølgelig.... - Hvis det endelig går godt efter flere genstarter for at få drivers mm. til at spille rigtigt så vil RegBasen mm. blive en del (over)fyldt med crap. Desuden vil du ikke synes det er 'sjovt' at skulle bruge en del laaaaange minutter på den procedure hver gang du skifter ...

Eller så skal du hver gang gennemføre en REPAIR procedure; endnu mindre 'sjovt' ...
Avatar billede merico Nybegynder
02. august 2009 - 15:00 #4
Ok, tak for vurderingen.. Jeg har kørt nogle linux live distributioner, og der er der intet problem med at have forskelligt hardware, så længe driverne er til rådighed installerer den bare de drivere den kan finde hardware til. (Har jeg læst mig frem til på et forum) Er det ikke det samme på windows?

Hvorfor tager det længere tid når man skal boote op? Det er vel kun første gang man booter den op på hvert system at driverne er ukendte de næste gange man gør det, bør det ikke tage længere tid end normalt, eller?
02. august 2009 - 16:25 #5
Spørg M$ ??? *GH*
Avatar billede merico Nybegynder
04. august 2009 - 23:38 #6
Okay..
Jeg tester det.