Avatar billede fromsej Praktikant
07. august 2009 - 22:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

To link i et.

Jeg sidder og fumler med lidt boganmeldelser, nok mest for min egen fornøjelses skyld, men fred være med det.

Siden kan ses her:
http://www.fromsej.dk/bog/index.html

Det jeg gerne vil have den til er at når man klikker på f.eks Krimi/Spænding, skal teksten i midterfeltet skifte sammen med teksten i højre felt.
Altså linket skal virke både med "work" og "work2"
Stien er html/forsidekr.html

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
    <head>
<title>fromsej</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">

    </head>

<body>

<div id="boks1">
<table>
    <tr>

      <td><iframe height="400" width="430" frameborder="0" allowtransparency="1" src="forside.html"

name="work">
        </iframe> </td>

    </tr>
</table>
</div>

<div id="boks3">
<table>
    <tr>

      <td><iframe height="400" width="200" frameborder="0" allowtransparency="1" src="menu.html" name="work2">
        </iframe> </td>

    </tr>
</table>
</div>

<div id="boks2a">
<table>

<ul>
    <p></p>
    <li><a href="forside.html" target="work">Forside</a></li>
    <li><a href="menukr.html" target="work2">Krimi / Spænding</a></li>
    <li><a href="menufa.html" target="work2">Fantasy</a></li>

</ul>

</table>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
07. august 2009 - 23:06 #1
Tjah, Søren, i dag ville man jo nok vælge en løsning, hvor man bla. engagerede noget ajax-noget til at holde det hele i orden, så man ikke fik bagdelene ved at bruge (i)frames ...

Men det kan sagtens lade sig gøre:

<a href="menukr.html" target="work2" onclick="parent.work.location.href='forsidekr.html';">Krimi / Spænding</a>
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2009 - 23:07 #2
Først et godt råd - undgå (iframes) da det både ødelægger brugervenlighed og SEO.

Dernæst en løsning;

<script type="text/javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["framenavn1"].location.href=link1;
    window.parent.frames["framenavn2"].location.href=link2;
    return false;
  }
</script>

<a href="#" onclick="multilink('minside1.htm' , 'minside2.htm');">Klik her</a>
Avatar billede roenving Novice
07. august 2009 - 23:08 #3
Ups, parent er nok overflødig, men ganske uskadelig, hvis ikke du nester yderligere !-)

-- ellers skal det f.eks. være self i stedet for ...
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2009 - 23:37 #4
det blev lige copy/pasted fra en cached version af activedeveloper uden nærmere tanke - så lad os kalde det et eksempel fremfor en løsning ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
08. august 2009 - 07:53 #5
Tak for svar og råd. :-)

Jeg valgte roenvings løsning, den kunne jeg overskue.
I skal lige huske at jeg bevæger mig 12-13 lag under jeres niveau, når det kommer til programmering i html og CSS. :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2009 - 15:04 #6
Kunne man lokke et svar ud, så point kan blive tildelt?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. august 2009 - 14:33 #7
Juhuuu.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2009 - 11:19 #8
Så snupper jeg dem selv.
Tak for hjælpen. :)