09. august 2009 - 17:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ændre boot rækkefølge

Hej
Jeg har 2 styresystemer:
windows vista Home
Windows 7 beta
Når jeg starter pcen op får jeg en boot menu frem, hvis jeg ikke foretager mig noget starter pcen op med Windows 7, dette kunne jeg godt tænke mig var at Windows vista home som var den 1st priotet.
Windows 7 er installeret sidst, efter jeg har delt disken op i flere parlitationer.
Er der i Windows vista en mulighed for selv at ændre bootsekvensen.
Hilsen
Erik
Avatar billede Mivia Nybegynder
09. august 2009 - 17:53 #1
Tror det er sådan noget her du leder efter:

uddrag fra : http://www.pcuser.com.au/pcuser/hs2.nsf/lookup+1/F11E2ED4148B8D91CA2571A2002B3AF1

"The 'System Properties' box become available in Vista after you select Computer, View System Information from the Start menu. After you bring it up choose Advanced, Startup and Recovery, Settings. Alter the Default OS in the drop-down box"
Avatar billede skwat Praktikant
09. august 2009 - 18:35 #2
i xp er det gennem c:\boot.ini eller msconfig.exe hvis man er til sådan noget.
Avatar billede skwat Praktikant
09. august 2009 - 18:35 #3
okay havde ikke lige set at der var accepteret svar.