Avatar billede ibkeld Nybegynder
09. august 2009 - 22:46 Der er 5 kommentarer

Hvor god er Intel® Celeron™ Processor 900?

Hej, min søn er igang med at købe en ny bærbar computer, og ved ikke så meget om processorer, jeg vil derfor gerne vide hvor god en "Intel® Celeron™ Processor 900" er.

Den skal primært bruges til skolearbejde, men da han har en kammerat, der gerne skal kunne låne pc'en til at spille på, når han er på besøg, skal den helst kunne køre spil som "World of Warcraft" og "Counterstrike".

Den anbefalede processor til World of Warcraft er desuden "Intel Pentium IV 1.5 Ghz eller AMD XP 1500+

Kan den det, og hvis ikke, hvilken processor kan så?

Mvh. ibkeld.
Avatar billede thov Forsker
10. august 2009 - 14:44 #1
Det kan den vel godt, for den er hurtigere end de to andre.
Det er mere interessant med grafikchippen - kan den klare mosten ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2009 - 20:12 #2
Glem alt om den processor - hvis resten af hardwaren ikke er kraftigt nok.

Desuden så er kravene større jo flere udvidelsespakker der kommer på wolrld of warcraft. De krav du opstiller er min. krav til Wrath of the lichking udvidelsen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2009 - 20:14 #3
Hvad er de præcise specifikationer på den maskine i har kigget på?
Avatar billede ibkeld Nybegynder
11. august 2009 - 16:12 #4
Sådan her ser pc'en ud uden opgraderinger, tror i det kan fungere?

PROCESSOR: Intel® Celeron™ Processor 900 (2.20GHz, 800MHz FSB,1MB L2 cache)

OPERATIVSYSTEM:Original Windows Vista® Home Basic SP1 - Danish

MICROSOFT-PROGRAMMER: Microsoft® Works 9.0 - Dansk

BIOMETRIC IDENTIFICATION: Uden biometrisk fingeraftrykslæser

LCD:    17,0" skærm med WXGA+ og antirefleks

INTEGRERET WEBCAM: Uden kamera

HUKOMMELSE: 2048 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 800 MHz (1 x 2 GB)
HARDDISK: 160 GB Serial ATA-harddisk (5.400 omdr./min.)

FARVEVALG: Obsidian Black

GRAFIKKORT: Integreret GMA X4500 HD-grafikkort

STRØMFORSYNING:    90 watt AC-adapter med tre ben

OPTISKE DREV: Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med tray-loading og software

PRIMÆRT BATTERI: Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 56 W/t
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2009 - 20:05 #5
De nævnte spil kan da køre - men det bliver ikke kønt at se på...

Jeg vil gerne give mit bud på en fornuftig pc, men hvad må den koste?