Avatar billede elkoger Nybegynder
11. august 2009 - 19:57 Der er 3 kommentarer

Match against..

heya

jeg prøver at få match til at virke, det virker til tider os fint, men der er en ting jeg ikke kan få til at virke;

jeg har en database med, et eksempel kunne være;

|navn|type|
|black lotus|artifact|
|black knight|creature|

min sql;
SELECT * FROM `table` WHERE MATCH (navn) AGAINST ('+(black)' IN BOOLEAN MODE) and MATCH (type) AGAINST ('-(artifact)' IN BOOLEAN MODE)

det jeg gerne vil;
Den skal finde dem der inderholde black i navn, og ikke har artifact i type

mine tabeller er refreshed med fulltext
stopwords er tom

nogen ideer?
Avatar billede elkoger Nybegynder
11. august 2009 - 20:00 #1
i overstående select retunere den 0

laver jeg -(artifact) om til en +(artifact) så retunere den fint den ene.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
13. august 2009 - 08:20 #2
Er det ikke bare noget med:

SELECT * FROM tabel WHERE navn LIKE '%black%' AND type != 'artifact';
Avatar billede elkoger Nybegynder
13. august 2009 - 09:29 #3
nej, for så ryger min efterfølgende score, og det dynamisk hvormange against der er.

så det skal være match