Avatar billede jdehnhardt Nybegynder
12. august 2009 - 10:41 Der er 4 kommentarer

Problemer med flere domæner

Hej Allesammen,

Håber der er ender kan hjælpe med dette.

Jeg har sat en SBS2003 server op, primært til at køre exchange.

Jeg har så en bruger der er logget ind på et andet domæne. Denne bruger skal både have fat på en exchange server fra det domæne, samt den jeg har sat op.

Jeg prøver at sætte dette op med RPC over HTTP og en ekstra profil, men hver gang jeg forsøger at forbinde får jeg en fejl meddelelse om at exchangeserveren ikke er tilgængelig. Jeg kan fint pinge exchange serveren.

Nogle forslag?
Avatar billede kimgregergsen Nybegynder
13. august 2009 - 11:45 #1
Du kan ikke have to exchange profiler på den samme windows profil.

enten skal brugeren logge ud og logge ind med et andet brugernavn på sin maskine, eller også skal brugeren benytte webmail til den ene mailadresse.
Avatar billede jdehnhardt Nybegynder
13. august 2009 - 12:57 #2
Tak for svaret.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. august 2009 - 20:15 #3
#1 vrøvl
du kan godt have 2 exchange profiler i samme windows profil.
men det kræver at du laver 2 outlook profiler
Avatar billede ptael Nybegynder
19. august 2009 - 19:38 #4
Kan du ikke lige fortælle mig hvordan du opretter en outlook profil?