Avatar billede mobileupdate Nybegynder
16. august 2009 - 22:26 Der er 1 kommentar

konvertere en wav/mp3 fil til MIDI.

Hejsa!

Jeg har ikke kunnet finde en gratis tool til og konveretere en wav eller mp3 fil til midi format.

Findes der et gratis værktøj eller er der nogen der kan hjælpe med en 3 sekunder lydfil. :-)

Mvh
Martin
Avatar billede larsjul Novice
16. august 2009 - 22:44 #1
Umiddelbart mener jeg ikke det kan lade sig gøre.

Midi formatet indeholder nemlig ikke direkte lyd i sig selv, men er egentlig en slags tekstfil der angiver noder og instrument, efter faste standarder.

Den enhed der afspiller filen får derved blot at vide hvilke noder der skal spilles hvornår,hvordan og af hvilket instrument. Filen vil derfor lyde temmeligt forskelligt efter hvor man vælger at afspille den, da afspilleren kan bygge på temmelig forskellige definitioner af hvordan eksempelvis en trompet skal lyde...

Så - sorry. Du kan sikkert konvertere midi til mp3, men ikke den anden vej.

Jeg gætter på du skal bruge det til en mobil der kan afspille midi men ikke mp3 - og så er der altså ikke noget at gøre.

(.midi er det der i mobilverdenen kaldes polyfoniske ringetoner :)