Avatar billede snowflake87 Nybegynder
18. august 2009 - 12:26 Der er 10 kommentarer

Logitech X-530 højtalere

Jeg har Logitech X-530 højtalere 5.1 og et realtek 7.1 lydkort. Der er en adapter med som kan ses på dette billede http://ecx.images-amazon.com/images/I/21uswx0eHJL._SL500_.jpg . Er det nødvendigt at bruge denne adapter for at få alle 5 højtalere til at virke til PC? Eller kan jeg bruge de 3 andre stik (orange, sort og grøn)? Jeg kan også kun få lyd ud af 2 højtalere, heraf den ene front og rear. Når jeg laver test på det afspiller min sub for 3 højtalere, kan det være fordi jeg ikke har sat stikene på deres rigtige placering? Jeg har prøvet frem og tilbage, men jeg kan ikke se hvordan 5 højtalere kan spille fra 3 ledninger? Hjælp tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2009 - 14:44 #1
Har du husket at ændre i indstillingerne i din lydkortsdriver?
Avatar billede snowflake87 Nybegynder
18. august 2009 - 15:14 #2
Ja jeg har både prøvet med 5.1 og stereo.
Avatar billede djmaster Nybegynder
18. august 2009 - 21:37 #3
Nej den adaptor skal du ikke bruge til noget

Hvordan tester du? husk det materiale du tester med skal også "understøtte" fem højtalere. Det kunne f.eks. være et spil med surround sound, eller noget test software til lydkortet. Kan ikke huske om windows (hvis du bruger det) også har noget der kan teste højtalerne.
Avatar billede snowflake87 Nybegynder
18. august 2009 - 23:08 #4
Jeg tester med Realtek HD audio manager som understøter alt fra 2.0 til 7.1 . Så det er ikke det som er problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 08:30 #5
djmaster> Nej den adaptor skal du ikke bruge til noget

Det er vist ikke helt korrekt...

Snowflake87> I manualen står hvad du skal gøre, har du glemt at kigge i den ;)?
http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=PIVSqLFj&p_li=&p_accessibility=0&p_redirect=&p_tbl=9&p_id=4009&p_created=1150720174&p_olh=0
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 08:34 #6
Kan du ikke åbne pdf direkte, så er filen her: http://peecee.dk/upload/view/186924

Skulle du mod forventning, ikke have en pdf reader installeret så kan du bruge Foxit Reader: www.foxitsoftware.com/pdf/reader
Avatar billede snowflake87 Nybegynder
19. august 2009 - 09:20 #7
Hej jeg prøver med den manual, dog har jeg aldrig fået sådan en med da jeg købte dem :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 11:00 #8
Ok - mystisk de ikke giver manualer med...
Avatar billede snowflake87 Nybegynder
19. august 2009 - 12:13 #9
Hej igen.. Jeg har gjort alt hvad der stod, dog virker det stadig ikke :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2009 - 14:09 #10
Kontakt Logitech Tekniske support: +45 38 32 31 20