Avatar billede nystart Nybegynder
19. august 2009 - 20:56 Der er 6 kommentarer

Problemer med Outlook efter opdatering

Forleden opdaterede jeg IE til version 8. I den forbindelse er også Outlook opdateret/ændret. Jeg har 3 spørgsmål:

1.
I den nye version af Outlook mangler det, der normalt vil være  linie 2 foroven. Bestående af en række korte tekster og ikoner, startende med "ny" osv (håber det forstås). Det samme er tilfældet med siden til send. Hvordan får man disse linier med ikonerne?

2.
Det kunne måske hjælpe at opdatere, men når jeg vil opdatere under "Hjælp" og "Kontrollere om der er opdateringer" får jeg en side med en sikkerhedsadvarsel og følgende tekst:

Aktuelt websted:http:r.office.microsoft.com
Websted, der er http: office.microsoft.com

og der tør jeg ikke klikke JA????

3. Opdaterer jeg under kontrolpanel og Windows Update, som jeg gjorde forleden, får jeg følgende besked:

Insert the "Microsoft Outlook 2002" disk og click OK.

Den CD-ROM har jeg imidlertid ikke. Hvad gør jeg?

Mvh
Avatar billede nystart Nybegynder
19. august 2009 - 22:31 #1
Pkt. 1 ovenfor fandt jeg ud af.

Vil gerne have et bud på løsning af de 2 andre punkter.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. august 2009 - 23:58 #2
Er det ikke en legal version du kører på, siden du ikke tør klikke "Ja"?
I så fald skal du nok ikke forvente råd og vejledning.
/ptj_11
Avatar billede nystart Nybegynder
21. august 2009 - 08:58 #3
Hvis du med "legal version" mener lovlig version, så er svaret, at selvfølgelig er den lovlig, men de 2 internet adresser er jo forskellige, og noget siger mig, at den aktuelle ser forkert ud.
Når der er 2, er det vel også fordi, man skal vælge, hvilken man vil anvende, og hvilken skal jeg anvende?
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. august 2009 - 18:56 #4
Hvis ellers det er korrekt, som det fremgår af din tekst, at du benytter office 2002, så tror jeg, at du et eller andet sted er kommet til at sige ja til noget download fra Microsoft, som ikke relaterer til din udgave af officepakken.
De 2 sider henviser til et moderne tiltag, som flere og flere softwareleverandører benytter sig af:
Hvis man siger ja til at deltage i deres kunderespons tiltag, så får de svar fra oceaner af brugere på verdensplan, ang. hvilkedele af det leverede software benytter og på hvilken måde de benytter det.
Dette hjælper softwareleverandørerne til at målrette udviklingen af deres produkt, så de kan levere lige nøjagtigt det produkt, som kunderne efterspørger.
Man kan jo ikke sige, at dewt er en dum ide, hverken set med leverandør, eller med kundeøjne.
Men det er jo lidt med det, som det er med spørgeskemåundersøgelser: Lidt og på rette sted og tid, men for meget af det, så bliver man træt af at lege med.
I dit tilfælde vil Microsoft sikkert falde lidt bagover. De har sikker en forventning om, at forbrugere over hele verdenen skifter deres kontorpakker ud, i samme takt som de bliver udviklet.
Hvis det skulle være tilfældet, så skal de og mange andre nok tage deres prispolitik op til revision.
Du vil ved at deltage højst høste den erfaring, at man kan bruge sin tid på mange måder, med vidt forskelligt udbytte. Disse sider vil give dig et udbytte i den laveste ende.
For at finde opdateringer til din version, skal du følge dette link:
http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/default.aspx
Du ser ikke automatisk links til din version, men skriv 2002 i søgefeltet under punktet "Overførsler" foroven i venstre side, og klik søg. Så kommer de frem.
Håber det kan hjælpe dig.
/ptj_11
Avatar billede nystart Nybegynder
22. august 2009 - 11:33 #5
Hej

Jeg forstår, at du mener, at jeg måske har skrevet forkert, når jeg skriver Outloock 2002. Det kan jeg ikke udelukke, for jeg kan ikke kontrollere det mere.

Jeg har løst problemet ved at kontakte IT-afdelingen hos min tidligere arbejdsgiver med lidt velvalgt smørelse. De havde ikke rigtig nogen forklaring på fænomenet, men måtte indlæse officepakken igen.

Alt fungere derfor perfekt nu, tak for at du gav dig tid.

Mvh
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. august 2009 - 17:02 #6
Velbekomme dig.
/ptj_11