Avatar billede emfr08ab Nybegynder
20. august 2009 - 18:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB-key problem

Min Dane-elec USB-key 16 GB opfører sig mærkeligt. Når jeg tilslutter den en pc, og prøver at åbne den, så får jeg en besked omjeg skal indsætte en disk. Jeg sørger selvfølgelig for at klikke på det korrekte drev.

Nogen der ved, hvad det skyldes? Om det kan laves?
20. august 2009 - 19:58 #1
For 154'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
20. august 2009 - 20:01 #2
Du må gerne gætte, men maks 1 gæt pr. person :)

Nej. Jeg tror ikke det har noget med styresystem at gøre. Jeg har afprøvet på 3 computere. 2 af dem har XP, og den sidste har vista. Der sker det samme på dem alle.

Jeg har søgt lidt på google, og kan se at mange har samme problem, men få finder en løsning. Folk siger rundt omkring at man skal formatere den. Men hvordan gør jeg det, når den tror, at der skal en disk i?
Avatar billede newcommer Nybegynder
20. august 2009 - 20:57 #3
Hvad står der om den USB i Diskhåntering?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
20. august 2009 - 21:28 #4
Hvad er det helt præcist jeg skal se i Diskhåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 22:23 #5
se evt efter filsystem ?

kontrolpanel --->administration--->computerhåndtering --> diskhåndtering
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
20. august 2009 - 22:39 #6
Jeg kan ikke se dens filsystem. Den bliver ikke vist under diskenhed i den øverste del af vinduet, hvor mit c-drev og d-drev er.

Den bliver dog vist i den nederste del af vinduet, lige over cd-drevet.

Her hedder den:

Disk 1
Flytbar (F:)
Intet medie

Der er et ikon af et diskettedrev ved navnet Disk 1. Det ser ud til, at den tror det er et diskettedrev.
Avatar billede newcommer Nybegynder
21. august 2009 - 02:44 #7
Ser først nu der er kommet kommentarer, jeg får ikke mail fra
Eksperten. Det er dog satans til mail system:(

Disk 1. Er din harddisk da Sata?
Ikon af et diskettedrev er i orden, det får jeg også.
Men hvis der står "Intet medie" så er der noget galt.
Der skal stå "I orden"

Prøv at formatere den USB pen med dette redskab fra HP:
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,4/description.html
Avatar billede newcommer Nybegynder
21. august 2009 - 02:48 #8
Linket virker ikke, men her er et andet.
http://hp-usb-disk-storage-format-tool.software.informer.com/
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
21. august 2009 - 12:26 #9
Jeg var nede med den i butikken. De prøvede den, og jeg fik pengene tilbage :)

Jeg får dog så ikke mine filer igen, men så vidt jeg husker, er der ikke noget jeg vil savne specielt.

Tak for hjælpen newcommer. Hvis du vil have pointene, så læg et svar inden et par dage. Ellers accepterer jeg mit eget svar.
Avatar billede newcommer Nybegynder
21. august 2009 - 12:38 #10
Tak men jeg er ligeglad med point, så snup du dem bare selv:)