Avatar billede verakso Nybegynder
20. august 2009 - 21:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vista domæne profil genstarter min ZyXEL router

Jeg har et problem der længe har været ved at drive mig til vanvid.

Jeg har en lidt over tre år gammel Dell Latitude D820 (så der er ingen hjælp længere hos Dell), og en ZyXEL Prestige 2602HW-D1A router fra Fullrate (og deres service har ligesom kun åbent, når man selv er på arbejde).

Probleme er, at routeren står og genstarter hele tiden, eller rettere - jeg fandt ud af, at problemet kunne isoleres til, når jeg satte Latituden til routeren.

Ligeså snart maskinern var startet op og logget ind lokalt med min domæne profile, så begyndte power lampen på routeren at stå og blinke i en uendelighed, og det var tydeligt at routeren stod og rebootede konstant.

Senere her til aften har jef så oven i købet kunne konstatere, at problemet ligger isoleret i min domæne profil. Nu hvor jeg er logget ind men min meget gamle og oprindelige lokale profil er der ingen problemer.

Jeg har også kunne boote op på en Live Ubuntu CD og set at det i hvert fald ikke er en hardware fejl.

Men hvor ligger problemet så?

Tydeligvis i en opsætning i min profil, men hvordan skal jeg finde ud af det?

Der må ligge noget snavs i min domæneprofil, og noget nasty noget, siden at det ligefrem kan få ens router til at gå i selsving.

Experten tillader kun at man giver 200 point, men jeg syntes den mindst er 1.000 værd ;)
Avatar billede snowball Novice
20. august 2009 - 21:58 #1
Jeg har faktisk haft præcis samme problem med min firma PC som også er en Dell Latitude D820 - dog med en Netgear WGR614v9 router i stedet for.

Jeg fandt desværre aldrig ud af hvad problemet var for det forsvandt lige så pludseligt som det var opstået.

Ting du dog kan prøve er at opdatere PC'en men nyeste BIOS og nyeste drivere.

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WLH&osl=DA&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=LATITUDE+D820&hidos=WW1&hidlang=da&TabIndex=

Hvis det er et Intel trådløst netkort du har, så prøv evt. også med nyeste driver direkte fra Intel.

Det samme gælder for routeren, at den bør køre nyeste firmware.
Avatar billede verakso Nybegynder
20. august 2009 - 22:59 #2
Systemerne (Laptop & Router) kører skam med seneste firmware og drivers - i hvert fald de officielle.

Jeg tror heller ikke det er det, der er problemet, for som skrevet: Logger jeg på maskinen med en anden profil/login, så er der ingen problemer.

Ergo må problemet ligge i denne ene, men vigtige, profil.

Er der nogle tools der kan enten sammenligene hvad der kører under en profil, men ikke en anden?

Det kunne måske være en setting, eller en helt skæv indstilling af netkortet, som er registreret på profil niveau?
Avatar billede verakso Nybegynder
24. august 2009 - 23:08 #3
Så fandt jeg selv fejlen!

Jeg brugte udelukkelsesmetoden med msconfig, startede med at disable alt, og så eller gå igang med at reboote, starte tjenester, reboote osv.

Det korte af det lange er, at det var Symantec der var synderen. Om det så lige var pcAnywhere eller EndPoint Protection, er for mig lidt lige meget - så begge dele røg af.

Det gøre maskinen (eller routeren) til gengæld ikke mere, efter alt Symantec er væk fra maskinen....