Avatar billede darkraver22 Nybegynder
22. august 2009 - 18:32 Der er 36 kommentarer

computer kan ikke kører

hvad betyder det når computeren siger at den mangler ntldr ?????? den kan ikke kører ordentlig....
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 18:36 #1
Avatar billede strikerdk Novice
22. august 2009 - 18:36 #2
Tjek evt. denne her ud.

http://www.helgec.dk/ntldr.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 18:36 #3
www.google.dk

En skidegod side - prøv den engang ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 18:38 #4
Hvad har http://www.eksperten.dk/spm/866803 gjort siden du ikke svarer?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 18:39 #5
Ha ha!!! john_stigers

Eller www.google.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 18:43 #6
;)

(http://www.helgec.dk/ntldr.html er 1. link på Google)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 19:13 #7
http://www.eksperten.dk/search?q=+ntldr+
Denne kan også bruges.

En gang imellem er I også nødt til at tænke på, er I er nogle gamle rotter i faget.

Jeg fik også et kæmpechok, første gang jeg fik den melding ved opstart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 20:16 #8
samsonjens - jeg tror vi alle har prøvet at få den, og kan da godt indrømme at 1. gang jeg fik den var jeg ved at skide i bukserne...
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 20:33 #9
Jeg mener helt klart at jeg oplevede den fejl allerede på NT4, i de tidlige dage og måtte bruge en BBS til at løse problemet med "Blue screen of death" og så lige en memory dump som binært ikke gav mening :-)

Senere kom der andre skræk scenarioer med ting som manglede *gys*

Mange år siden jeg har set en BSOD, Heldigvis.
22. august 2009 - 23:22 #10
<darkraver22>: Du vender vel tilbage ? Det er du jo ikke sååååå flink til *S*

Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 01:36 #11
karise_larry! nu har vi lige Hijacket denne tråd, til vores egen morskab og så kommer du med din evindelige: "Skal vi gætte" :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 08:34 #12
Da jeg aldrig har prøvet ntldr mangler på Vista. syntes jeg det kunne være relevant at vide, om det kan blive lave på gammel måde eller måske ved opstarsreperation fra cd
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 18:57 #13
selv ikke vha. denne fantastiske side www.google.dk har jeg fundet et svar.

Har dog på fornemmelsen at ntldr mangler er et xp-problem og ikke kommer i Vista.

Eller er det forkert?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 19:05 #14
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 19:16 #15
Det var nøjagtigt det samme jeg havde skrevet, men ikke et sted stod et konkret svar.

Kan du finde et link til det?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 19:36 #16
helgec fra eksperten.dk har skrevet denne vejl. http://www.helgec.dk/ntldr.html

Måske den kan tilføje noget, selvom den ikke lige er skrevet til vista, men det er et gammelt problem
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 20:06 #17
http://www.helgec.dk/ntldr.html

Ja den guide er der efterhånden blevet refereret til mange gange i denne tråd. Og den kender de fleste, Jeg kan dog ikke se et ord om Vista i den.

Jeg har stadig ikke fået et svar på om:  ntldr mangler kun er et XP problem.

Eller er det mig som er blind ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 20:28 #18
#17 ja du læser ikke #14
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 20:35 #19
18 du læser ikke 16 :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 20:35 #20
vrøvl

18 du læser ikke 15
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 20:36 #21
Det er ikke kun et XP problem.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 20:42 #22
Derfor spurgte jeg også om hvordan jeg  løser det i Vista

læs lige 12
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 20:57 #23
samsonjens: beklager jeg har henvist til et link som har været vist før.

De artikler som jeg har læst antyder at problemet ligger i at computeren ikke kan finde noget at boote fra og derfor melder at en dll mangler.

om det er vista eller xp/nt er problemet det samme. Læs nogle af disse artikler og find en anden måde at boote og derfra finde problemet.

Jeg kender ikke vista og kan derfor ikke lige pege på en vista løsning.

Men lur mig om ikke du kan følge en XP løsning/vejledning
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:09 #24
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:10 #25
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 21:11 #26
Det bliver næsten sjovt når der er en der melder sig på banen og siger han/hun har fået det problem på Vista.

For som john_stigers skriver i 8, så har vi alle prøvet at få den på XP, men jeg har endnu ikke hørt om et konkret tilfælde om Vista, heller ikke på www.google.dk

jape44  Tak for din hjælp. Du har intet at beklage. Det med har henvise til et link der er vist i forvejen, tror jeg også, vi har prøvet allesammen. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:15 #27
Blot for at understrege at det ikke er begrænset til XP at have den fejl...

Men fandt lige den her: http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

Det ser ud som om det er noget du kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 21:16 #28
nå ja xp :/ sorry.

http://www.eksperten.dk/spm/822931  svar3

Det læser jeg fra
som om det var en fejl at lægge den ud under katagorien Vista
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:17 #29
Måske vi kunne få darkraver22 på banen og fortælle os hvad han har lavet, siden han får den fejl...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:19 #30
Ja det ene kunne jeg nok lige have skimmet ordentlæigt igennem, men her er det Vista: http://www.eksperten.dk/spm/863672
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 21:23 #31
http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

fra 12
Da jeg aldrig har prøvet ntldr mangler på Vista. syntes jeg det kunne være relevant at vide, om det kan blive lavet på gammel måde eller måske ved opstarsreperation fra cd

Dit link tyder på at opstartsreperationen, kunne være en løsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2009 - 21:40 #32
Jeg tror muligvis at spørger har kørt noget dualboot ml. XP og Vista - derfor er det vigtigt at han kommer på banen og selv giver sit besyv med :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 21:48 #33
He he... Nu har jeg så svaret samsonjens som han var den oprindelige spørger, indtil jeg kikker i toppen og finder GoDo. Fed forvirring :-) men sjov tråd!

Gad vide om darkraver22 (GoDo) nogensinde dukker op!

Det er helt sikker en dualboot som laver bøvl.

Jeg fandt denne artikel fra Microsoft, som tydeligt henviser til at problemet er (stadigt) både på XP og Vista: http://support.microsoft.com/kb/927392
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 22:03 #34
Sådan skriver Helgec i http://www.eksperten.dk/spm/863672

Det lyder som rent volapyk -"Ntldr is missing" er Win2k + XP relateret og bør ikke forekomme i Vista.

Hvem skal vi vælge at tro. Spørger eller Helgec

Syntes også det har været en sjov tråd at være med til.

Det er vigtigt at der også er plads til det på E.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2009 - 22:23 #35
Se denne side, fra tråden: http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

"If you got this on Windows Vista

Windows Vista does not boot like previous versions, you can keep reading my page to boot into an existing installation of 98/NT/2000/XP, but if you have just a single Vista install and nothing else, "NeoSmart.net" has a fantastic article on "Recovering the Windows Vista Bootloader from the DVD" and an awesome program called EasyBCD. It looks like they are doing great things over there for getting the problem resolved on Vista"

Nu kan jeg slet ikke se at spørger har nævnt noget som helst om Vista, men dig som stillede spørgsmålet om vista :-) *skurk*

Der er ikke noget bedre end at hijacke en "død" tråd og så bare bulre der ud af *gnæk gnæk*
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2009 - 14:01 #36
jape44 :

Se her. Point til dig

http://www.eksperten.dk/spm/884611