Avatar billede Mads9902 Nybegynder
26. august 2009 - 20:59 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Bedste gratis antivirus

Hej alle sammen.
Jeg søger det bedste gratis antivirus du kan få lige i øjeblikket, for gider ikke bruge min sidste licens til norton 360 V3 på min bærbar (vista), når jeg alligevel køber Windows 7 når det udkommer. Også skal jeg jo bare til at købe det igen, det bare spild af penge. det er derfor jeg spørg jer: Hvad er det bedste, og gratis antivirus du kan download?
- Jeg har godt nok allerede et men, det er virkelig dårligt, jeg bliver ved med at starte min computer op også kommer der en BSOD, så jeg skal starte i fejlsikker tilstand og slette virusen for at igen at kunne starte den op.
Avatar billede mrtn Nybegynder
26. august 2009 - 21:07 #1
avast! helt klart!
Avatar billede computertuns Nybegynder
26. august 2009 - 21:10 #2
AVG
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 21:15 #3
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

Se lidt her.

Jeg mener også Avast.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 21:16 #4
Læg mærke til at det gratis AVG slet ikke er nævnt der.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 21:21 #5
avast er det bedste gratis program
Avatar billede WPCS Nybegynder
26. august 2009 - 21:29 #6
Avast har vundet i utallige test af gratis antivirus-programmer.
Avatar billede tobias_louv Nybegynder
26. august 2009 - 21:39 #7
Jeg bruger nu AVG - det foretrækker jeg :)
26. august 2009 - 21:44 #8
Lidt om AVG Free -> http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer/
(Så ka' du selv afgøre...)
Avatar billede b-and Novice
26. august 2009 - 21:47 #9
Citat > Jeg har godt nok allerede et men, det er virkelig dårligt, jeg bliver ved med at starte min computer op også kommer der en BSOD, så jeg skal starte i fejlsikker tilstand og slette virusen for at igen at kunne starte den op.

Næ - du skal:

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

-ooOoo-

Hent Malwarebytes Anti-Malware > http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe < og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind sammen med en frisk HJT-log, som du først laver efter Malwarebytes er kørt, og en genstart.

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger…
Avatar billede mfp18 Nybegynder
26. august 2009 - 21:49 #10
Du må aldrig bruge AVG prøv og læs på spaywarefri.dk hvorfor
de vil lige som jeg sige Avast jeg bruger det selv på min ene pc
hvor jeg køre windows 7 rc det køre rigtig godt
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 21:52 #11
b-and

Godt der var en, der fik læst spørgsmålet helt :-)
Avatar billede Orchillion Nybegynder
26. august 2009 - 21:57 #12
Altså jeg ville nu sige at du skal tage Avi-antivir som virus program og dernæst super-antispyware som fubgere som en program til at fjerne næsten alle slags virus, adware, malware og så videre

Har det selv og kender nogle stykker der har hjulpet andre med det
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2009 - 21:59 #13
Kopieret fra b-and

Citat > Jeg har godt nok allerede et men, det er virkelig dårligt, jeg bliver ved med at starte min computer op også kommer der en BSOD, så jeg skal starte i fejlsikker tilstand og slette virusen for at igen at kunne starte den op.

Næ - du skal:

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

-ooOoo-

Hent Malwarebytes Anti-Malware > http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe < og tryk på Kør...

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning...

Kopier indholdet herind sammen med en frisk HJT-log, som du først laver efter Malwarebytes er kørt, og en genstart.

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger...
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
27. august 2009 - 09:30 #14
Mange tak alle sammen, men jeg har et spørgsmål mere ang gratis anti-virus.
- Avast er åbenbart det bedste, fordi AVG kan ikke fange Rootkid viruser, og det er meget vigtigt for vil ikke havde stjålet nogle at mine passwords.
Men er det ikke muligt at dowloade Avast cracked, så du kan få den fulde version gratis?(;
Avatar billede mfp18 Nybegynder
27. august 2009 - 10:50 #15
det er da den fulde version du får
Avatar billede mfp18 Nybegynder
27. august 2009 - 10:54 #16
der findes en pro udgave men de koster penge og der er kun forskel på udsenet i dem ikke meget andet jeg har selv haft så du skal bare tage Avast home
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
27. august 2009 - 14:09 #17
.og du er 100 på det bestytter lige så godt?(;
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
27. august 2009 - 16:53 #18
Jeg er lidt i tvivl hvad angår Avast anti virus, det er installeret og det hele, men Windows Sikkerheds Center siger at Avast rapportere om at det er forældet?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 17:01 #19
Der går sandsynligvis ikke lang tid før den opdaterer sig selv. Så hav lidt tålmodighed
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2009 - 17:10 #20
Men er det ikke muligt at dowloade Avast cracked, så du kan få den fulde version gratis?

Hmmmm.....

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
27. august 2009 - 20:16 #21
.hvad er det som der står under bruger betingelserne?

- && jeg har lige nok problemer med avast, den bliver ved med at komme om en bevarelse, med det er en virus i system32, og hvis du så sletter den kommer den bare igen senere.s; , så er der ikke nogle som har nogle forslag til et bedre anti virus?(;
Avatar billede Orchillion Nybegynder
27. august 2009 - 20:55 #22
prøv at downloade super antispyware og kør scanning med den det kan tage nogel timer alt afhængig af hvor meget lort den skal tjekke for den kører HELE computeren igennem jeg kan lige give dig et link..

http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

bare tag den gratis version den der koster penge får den bare til at gøre som et virus program altså blokere virus den her finder dem kun og gør det af med dem.. men ellers prøv med Anti-Vir som virus prgram.. det er meget populært og fungere perfekt
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2009 - 21:33 #23
Citat:
Det er ikke tilladt at:
spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder:
1) ulovlig kopiering eller download af ophavsretligt beskyttet materiale.
2) alle former for cracks, NoCD-patches, modificerede copyright-beskyttede filer og lignende - med mindre filerne kan hentes fra producentens eget websted.
Citat slut.

Det vil jeg da mene skulle være til at forstå, eller???
Avatar billede mfp18 Nybegynder
28. august 2009 - 10:56 #24
Jeg er helt enig med vejmand og mads9902 hvis du ellers afindstalere alle andre antivirus programmer så kan du også få avast til og køre med mindre du har fået virus på den
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. september 2009 - 08:25 #25
Var det noget med at tildele nogle point?
Avatar billede mfp18 Nybegynder
02. september 2009 - 11:08 #26
ja her er et svar ping
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
08. september 2009 - 16:55 #27
zcz
Avatar billede alexandern Nybegynder
22. juni 2010 - 10:01 #28
Hej, jag har lige købt ny pc, windows 7, og har avg på den gamle, men faldt lige over dette produkt da jeg i ekstrabladet læste denne artikel og gode gamle super brian den anden dag:

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/boksning/article1355084.ece

www.myfreeantivirus.dk

Jeg har installeret det og det virker faktisk, eller rettere, det ser godt ud, jeg har jo kun haft det kørende et par dage. MEN, jeg ser at der er blandede kommentarer på nettet om udbyderen bag, www.mysecuritycenter.com, så nu er spørgsmålet til jer mere garvede folk. Er der nogen af jer der har erfaring med myfreeantivirus og hvad er jeres holdning?
Da det er gratis er der vel ikke den store fare ved det. Desuden er det jo ret vildt at de til og med tilbyder support, hvilket jeg faktisk prøvede da jeg ikke i første omgang kunne få det igang, jeg havde ikke afinstalleret det prøve sikkerhedssoftware der var påfra fabrikken. Jeg fik hjælp efter små 30 timer og på dansk, det synes jeg faktisk også er ret ok når der er tale om et gratis program, eneste minus, programmet er på engelsk, men......

Ser frem til at høre fra jer

Alexander
ps, ikke superbruger
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2010 - 10:29 #29
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/48847/

Jeg bryder mig ikke om antivirusprogrammer, der bruger den markedsføring, som en person har været udsat for på Spywarefri
Avatar billede mfp18 Nybegynder
22. juni 2010 - 11:57 #30
Hvad med og bruge dette program http://www.microsoft.com/Security_Essentials/default.aspx?mkt=da-dk og det er på dansk og gratis