Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 11:05 Der er 8 kommentarer

Acer Aspire One og World of Warcraft udvidelser (expansions)??

Jeg anskaffede mig fornylige en Acer Aspire One. Den helt lille fætter med disse specifikationer:

http://www.pricerunner.dk/pi/27-1187018/Baerbare/Acer-Aspire-One-A150-Bb-Intel-Atom-N270-1.6GHz-1024MB-160GB-TFT8.9-WinXP-Home-Produkt-Info

To uger efter gik min stationære i stykker, så jeg jeg havde kun den lille tilbage og så var gode råd dyre.... Men hold da op den lille fætter ar overrasket mig positivt!
For det første agerer den nu både som bærbar om som min stationære. Jeg har koblet en 19" fladskærm, tastatur og mus til og det kører bare. Endda i 1440*900 32 bit opløsning! :-)

Samtidig har den overrasket mig, når det gælder grafisk arbejde og spil. Den kan faktisk klare meget mere end jeg overhovedet havde forventet....

Så til min store overraskelse kan jeg spille det originale World of Warcraft fint. Især med grafisk ændring til 16 bit grafik i stedet for 32 bit og "GMABooster" kørende.

Men nu til mit spørgsmål:

Er det overhovedet muligt a køre WOW-udvidelserne på min lille bærbare? Det gælder "The Burning Crusade" og "Wrath of the Lich King"....

OG DET ER NU DET BLIVER LIDT TEKNISK ;-)

Jeg har været inde og tjekke om min pc kan køre spillene på: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
og de får et stort plus på alle sider PÅNÆR når det gælder "Video HW Transform & Lighting". Jeg får denne besked: "Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No".

Det er åbenbart det eneste der adskiller mig fra at spille udvidelserne, så mit spørtgsmål er, om dette kan omgåes?? Eller om der er nogle af jer eksperter herinde der faktisk har spillet udvidelserne på sådan en lille fætter som denne...? :-)

På forhånd tak

,Christian

PS. Synes selv det er svært at finde svar, så jeg udlover 200 point til den der kan..... :)
Avatar billede elkoger Nybegynder
31. august 2009 - 11:22 #1
Det kan desværre ikke omgåes, det er et krav for at wow kan spilles, og siden det er hardware der udvilker den funktion er der nok ikke så meget at gøre desværre :)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 13:57 #2
Nej vel... Men måske er der nogle af jer der spiller WOW-udvidelserne (og måske på en Acer), der ved mere angående om det kan omgås eller om spillet køre fint osv??
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2009 - 22:10 #3
Har installeret wow på en Asus A3FP-5020P med disse specs, og det kørte fint: http://my.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1133&l1=5&l2=24&l3=131&l4=0

Men fordi HW Transform & Lighting ikke er understøttet af den onboard grafikchip Intel® 945GM, er der visse elementer man går glip af i grafikken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2009 - 22:11 #4
Og ja, det var HELE pakken: wow, burning crusade og lich king.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 10:47 #5
Tak for svaret.. :-)

Så selvom HW Transform & Lighting ikke er understøttet kan spillet sagtens køre, MEN der er blot nogle grafiske elementer man går glip af.. Men det er vel ikke noget der ødelægger spiloplevelsen??

Og så vidt jeg kan se er det fuldstændig samme "grafikkort" vi har.. Er det ikke korrekt eller driller min teknisk viden mig igen?? ;-)

Iøvrigt bør du lige se denne side: http://groups.google.com/group/intel9x-gaming/web/games-that-work-intel-gma-950
Dette er en god side med vores grafikkorts spilmuligheder. Fandt siden, da jeg søgte om dit og mit grafikkort egentligt var ens ;-)

Ligeledes bør du bruge (hvis du ikke allerede gør) GMAbooster til at forbedre din spiloplevelse. Måske hjælper den mere på min meget lille pc end din større, men her er linket: http://www.gmabooster.com/
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2014 - 14:13 #6
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2014 - 14:14 #7
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2014 - 14:14 #8
Tak.