12. september 2009 - 17:50Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Excel - HVIS...
Hej Alle
Jeg er igang med at lave et kundekartoktek - Jeg laver det efter en geografisk opdeling iht. regioner og jeg kunne godt tænke mig at bruge dette til en mere visuel visning.
Jeg forstiller mig at indsætte et landkort - og under kunderne angive regionen. denne angivelse af regionen kunne jeg godt tænke mig kunne blive talt sammen og blive vist i en celle ved siden af eller oven i landkortet.
F.eks. to kunder har nordjylland - på landkortet i nordjylland bliver vist tallet 2
Du skal lave en formel som tæller f.eks. dem der kommer fra Nordjylland, sådan har jeg forstået det. Den formel du skal bruge er =tæl.hvis(området den skal tælle;"nordjylland"), nordjylland skal have "", da det er tekst i excel.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.