Avatar billede phiber84 Nybegynder
13. september 2009 - 17:18 Der er 8 kommentarer

Hjælp

Hej.

Jeg roder en del med hjemmesider. Men jeg har aldrig prøvet at have min egen dns server. Altså så jeg kan have mit eget domaine uden alt det plader der står efter dem man kan få gratis.

Mit spørgsmål er om man kan gøre det i windows server 2003? Jeg har aldrig nogen sinde rodet med det her før, så det skal nok blive sjovt :-)

Håber at nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. september 2009 - 17:23 #1
Efter det du skriver, tror jeg ikke du ved hvad en DNS server er, og endnu mindre tror jeg du selv har sådan en.

Men du du kan sagtens selv hoste dit domain på en 2003 server, men jeg vil da foretrække at lægge det på en 2008, hvis alså skal være windows
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 17:46 #2
phiber84> Her er dine oprettede spørgsmål.
Grøn prik = lukket
gul prik = Der er kommet svar som du mangler at acceptere
Grå prik = der er kun kommenteret

http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2009 - 18:25 #3
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/phiber84

Link til dine spørgsmål.  :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
13. september 2009 - 18:46 #4
#0: Du kan godt have et domæne uden alt det pladder du skriver om og uden selv at have en DNS server. Registrer et domæne hos en webhost og du er kørende. Du kan også  bruger gratisdns, hvis du selv vil have lidt mere styr på DNS'en.
Avatar billede phiber84 Nybegynder
13. september 2009 - 19:10 #5
john_stigers og vejmand.. Det er nogen fine ting i kan, men hvad skal jeg bruge det til?

jonah.hex du har da ret i at jeg intet aner om det her, derfor håbede jeg på at nogen her kunne hjælpe mig til at lære lidt om det.

Jeg har fået installeret et program der hedder: simple DNS plus, men jeg fatter minis af det. Kunne nogen give lidt råd til hvordan jeg får et domaine op at køre med det?
Avatar billede phiber84 Nybegynder
13. september 2009 - 19:12 #6
Ahh.. Nu forstår jeg hvad i mener med de der point. Jeg har givet point nu. Så alt skulle være i orden
Avatar billede riversen Nybegynder
14. september 2009 - 06:29 #7
du får aldrig en offentlig DNS server med din nuværende vidensniveau. Vi skal starte et sted, men for at få godkendt en offentlige DNS server skal du stadig have en sekundær server hvor din(e) zone(r) findes på. Desuden vil dk-hostmaster verificerer at du faktisk ved noget om at administrere en DNS server. Så brug gratisdns eller nogen andre til at starte med.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. november 2009 - 00:28 #8
Dns er flere ting på flere niveauer , men det lyder mest som om du bør starte med at sætte din egen webserver op med en hjemmeside og et domainnavn.

Som riversen skriver er en god løsning at anvende gratisdns som ekstern dns og så pege dit domain ind mod din egen server.

Dvs du skal pege den på din routers offentlige Ip - og fra routeren skal du forwarde ind på din server.

Du kan fint starte med at anvende xp med IIS og så opsætte en hjemmeside.

Jeg anvender selv ubuntu og har alle mine hjemmesider liggende derpå og dns via min udbyder.

Men er du vant til windows og skal det være lidt enkelt til at starte med kan du anvende din windos kasse som webserver....

Vi ser frem til at få en update på dit projekt ...