Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2009 - 07:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvis databasefelt er tomt skriv påvej

jeg har en asp side der henter noget text fra en database.
Feltet hedder indhold.
Jeg vil gerne når jeg henter en liste ud fra databasen ha er der i det felt hvor teksten fra INDHOLD skal stå enten står PÅ VEJ hvis feltet i databasen er tomt eller HENT hvis der er noget i feltet.
Hvordan gør man lige det?
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2009 - 08:08 #1
Hvilken database bruger du??

Ellers kan du gøre det med en simpel if i ASP når du udskriver:

if len(rs("indhold")) > 0 then
  response.write "HENT"
else
  response.write "PÅ VEJ"
end if
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2009 - 10:52 #2
Hej Fennec

det er en access base

jeg forstår din kodesnip, men det skal ind på en lidt anden måde.
her kommer min kode hvor det skal ind

response.write "<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 width=850 >"
    Response.Write "<tr><th>Dato</th><th>Tidsrum</th><th>Videonr</th><th>Sted</th><th>Se Dokumentation</th></tr>"

            Do while not objRS.eof

            if color = 0 then
                Response.write "<tr bgcolor=#FFFFFF>"
                color = 1
            else
                Response.write "<tr bgcolor=#F0F3EF>"
                color = 0
            end if

response.write "<td align=center >" & trim(objRS(5)) & "</td><td align=center >" & trim(objRS(9)) & " - " & trim(objRS(10)) & "</td><td align=center> " & trim(objRS(4)) & "</td><td align=center>&nbsp;" & trim(objRS(13)) & "</td>"
    'Link til se indhold
            Response.write "<td align=center>"
            Response.write "<a href=sedok.asp?ID=" & objRs("id") & " target=_blank >Klik her</a>"
            Response.write "</td>"

Der hvor der link til sedok.asp skal der hvor der står Klik her stå PÅ VEJ hvis INDHOLD er tom og HENT vis der står noget i feltet INDHOLD
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2009 - 11:07 #3
Så altså sådan:

erstat:
Response.write "<a href=sedok.asp?ID=" & objRs("id") & " target=_blank >Klik her</a>"

med:
if len(objRs("indhold")) > 0 then
  Response.write "<a href=sedok.asp?ID=" & objRs("id") & " target=_blank >HENT</a>"
else
  Response.write "<a href=sedok.asp?ID=" & objRs("id") & " target=_blank >PÅ VEJ</a>"
end if

Hvis jeg ellers har forstået dig korrect :)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2009 - 11:33 #4
jeg tester det af - der skal selvfølgelig ikke være link når der ikke er noget, men det kan vel gøres på denne måde

if len(objRs("indhold")) > 0 then
  Response.write "<a href=sedok.asp?ID=" & objRs("id") & " target=_blank >HENT</a>"
else
  Response.write "PÅ VEJ"
end if
Avatar billede hundevennen Nybegynder
15. september 2009 - 12:19 #5
fennec - det virker - tak og svar
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2009 - 12:38 #6
.o) <-- One Eyed Jack