Avatar billede Anette9700 Praktikant
16. september 2009 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gruppering af billeder og billede i tekstboks Word 2007

Jeg har brugt for hjælp til to problemer

I Word 2007 kan jeg ikke finde ud af at gruppere billeder. I 2003 skulle man blot holde shift ned og så klikke på de billeder, man ville have med i gruppen, højreklikke og vælge gruppering. Men dette fungerer ikke i 2007. Hvordan gør jeg?

Jeg har brug for at lægge et billede ind i en tekstboks, og at teksten så skal lægge sig tæt til billedet. Ligesom man kan gøre på et dokument og man så vælger "firkantet eller tæt" ved format at billedet. Men i tekstboksen har jeg bare ikke den mulighed at kunne formateret billedet således. Hvordan gør man og kan det lade sig gøre?
Avatar billede tjacob Juniormester
16. september 2009 - 16:47 #1
Der er sket nogle ændringer i den "grafiske motor" til Office 2007.
Derfor opfattes billeder forskelligt alt efter hvordan de er indsat. Nogle gange som grafiske tegneobjekter, andre gange som billeder. Derfor kan man ikke gruppere som tidligere.

Alternativet er enten at lave dokumentet i et af de gamle formater, så kan du gruppere som før, men så går du jo glip af de nye funktionaliteter.
Eller at lægge de billeder/objekter du ønsker at gruppere i et "lærred". Dette findes under fanen indsæt>Figurer>Nyt Lærred (allernederst).

Mht tekstboksen kan jeg ikke hjælpe dig, der må andre eksperter på banen.
Avatar billede tjacob Juniormester
16. september 2009 - 16:58 #2
Til en anden god gang:

Du vil have større chance for at få hjælp, hvis du stiller spørgsmålet i den rigtige kategori. Der findes en kategori der kun handler om Word, og det er her de rigtige Word-hajer færdes:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Tekstbehandl/Word/

Så hvis du ikke får svaret her, så prøv der. Du skal dog først afslutte spørgsmålet her, før du opretter et nyt, da det ikke er tilladt at oprette det samme spørgsmål mere end en gang.
Avatar billede Anette9700 Praktikant
16. september 2009 - 18:23 #3
Tak for hjælpen.
Jeg er helt ny i dette her forum, så hvis du vil forklare mig, hvordan jeg afslutter et spørgsmål, vil jeg blive glad
Avatar billede tjacob Juniormester
16. september 2009 - 18:49 #4
No problem. Du har netop lavet en anden begynderfejl: at lægge dit indlæg som et svar. Dette er forbeholdt dem der mener at have en løsning på problemet. Normal praksis er at alle lægger kommentarer indtil spørger er tilfreds, og han/hun beder så om svar fra de brugere man ønsker at tildele point.

Lige i dette tilfælde er det dog korrekt, da måden at lukke et spørgsmål på -uden at give point- er at spørger selv lægger et svar og accepterer dette. Altså giver sig selv pointene for spørgsmålet. Når point er uddelt (svaret bliver grøn) er spørgsmålet lukket.

Så du skal altså blot acceptere dit eget svar for at lukke spørgsmålet.

Yderligere info kan du finde her:

http://expfaq.dk/
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2009 - 19:05 #5
tjacob> faq ligger her nu: http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede tjacob Juniormester
16. september 2009 - 19:10 #6
Tak skal du have John. -Det vidste jeg egentlig godt, men jeg kunne sgu ikke lige finde den  ;)