Avatar billede CarinaMedK Nybegynder
16. september 2009 - 12:32 Der er 9 kommentarer

Få office 2007 billigt7gratis

Hej alle er der nigen der ved hvor man måske kunne downloade office 2007 gratis eller for ikke så mange penge ?
Avatar billede ladyhawke Novice
16. september 2009 - 12:41 #1
Microsoft er et commercielt produkt og du kan ikke få det gratis!

Lad være med at spørge om piratsoftware herinde (det er det, hvis du finder en Officepakke gratis, som ikke er stillet tilrådig for dig via arbejde eller lignende).

Du kan få en udgave af pakken til hjemme og studiebrug:
http://www.pricerunner.dk/pl/295-1118208/Software-Microsoft-kontorprogrammer/Microsoft-Office-til-Hjemmet-og-Studiet-2007-Dansk-Sammenlign-Priser

Den koster ca. 800kr og det er ganske billigt sammenlignet med de store udgaver.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2009 - 13:02 #2
:-) "Sammenlignet med de store udgaver" - jeg troede Office 2007 VAR den store udgave... - men jeg er iøvrigt helt enig.

Hvis det skal være billigt, og lige så godt som Microsoft Office, så prøv Openoffice - den kan helt det samme: http://da.openoffice.org/
Avatar billede ladyhawke Novice
16. september 2009 - 13:07 #3
Office 2007 kommer i forskellige pakker med Student/Home edition som den mindste/billigste og op til Ultimate/Enterprise som indeholder det hele, men så også en lidt anden prislap...

Mht. Open Office: jo da, den kan stort set det samme, men det var ikke hvad brugeren her spurgte efter...
Avatar billede off-line Nybegynder
16. september 2009 - 13:14 #4
Næh det var jo ikke spørgsmålet, men det er alligevel et rigtigt
godt råd, og samtidig relevant. for hvorfor bruge en masse penge
på et program, når man man kan få et tilsvarende gratis.
Det er mange år siden Den Danske bank gik over til Open office,
og når de kan bruge det, må det være udmærket.
Avatar billede ladyhawke Novice
16. september 2009 - 13:17 #5
Der findes en del flere alternativer end Open Office og om man kan bruge dem afhænger dels af hvem man skal arbejde sammen med (hvad de bruger og om man skal kunne redigere deres dokumenter) og dels af om man vil sætte sig ind i ny software¨.

Hvis man ikke er klar til det, så må man jo betale for at få det man kender.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. september 2009 - 13:24 #6
:"om man kan bruge dem afhænger dels af hvem man skal arbejde sammen med (hvad de bruger og om man skal kunne redigere deres dokumenter)"

Ja det er da rigtigt. Microsoft er blevet en OND RING.
Avatar billede ladyhawke Novice
16. september 2009 - 13:31 #7
Ond ring er vel så meget sagt.

Der er en del som bruger Open Office nu, også Google apps og andre alternativer. Jeg tror de fleste er glade for det, men de har nok også en del arbejde med kompatibilitet med partner dokumenter. Internt er det jo nemt nok sådan umiddelbart...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2009 - 13:34 #8
Nu vil jeg ikke optrappe en krig på ord - men skal da gøre opmærksom på at OpenOffice både kan læse og gemme i MICROSOFT Office formater - så det burde ikke være afgørende for valget.
Det er dog ikke altid formatteringen er helt i orden.

Men samtidig er det offentlige Danmark faktisk forpligtiget til at kunne læse OpenOffice Dokumenter - så faktisk synes jeg at argumentet om at kunne redigere/arbejde sammen med er ret tyndt. Selvfølgelig er der en del private firmaer, der holder ved Microsoft Office - men det afholder dem jo ikke fra at installere ODF plugin´et i deres Microsoft Office.

Og som tidligere Microsoft Office 2003 bruger, må jeg sige at jeg føler mig helt hjemme i OpenOffice 3. De er stort set lig hinanden. Så at sætte sig ind i den ny software synes jeg heller ikke er særlig besværligt.

Så i dag er jeg Microsoft Office 2007 bruger på arbejdet, og derhjemme blandet 2007 og OpenOffice. Det går helt fint i spænd.
Avatar billede ladyhawke Novice
16. september 2009 - 13:39 #9
I de fleste tilfælde vil jeg give dig ret (at MS Office og Open Office kører fint sammen), men hvis man bruger special tilpassede løsninger, makroer mm. så er det ikke helt så enkelt.

Jeg ved ikke hvor avanceret du bruger dine kontroprogrammer (jeg bruger i øvrigt selv både MS Office, Open Office og Google Apps), men det er som regel dér man opdager om der er problemer.

90% af de almindelige brugere kan sagtens bruge en af de gratis løsninger...