Avatar billede mcpooh Nybegynder
20. september 2009 - 21:16 Der er 9 kommentarer

Digitalt TV fra YouSee

Jeg har problemer med at finde digitale kanaler på mit fjernsyn, selvom jeg har fuldpakken? Hvad skal jeg gøre? Jeg bor i Århus C. hvis det evt. kan hjælpe med løsningen. Fjernsynet er et samsung 37"
Avatar billede nemlig Professor
20. september 2009 - 22:11 #1
Hvis du ikke har en dekoder-boks, forudsætter det jo, at fjernsynet har en DVB-c tuner.
Ellers kan den ikke vise de digitale kanaler for Yousee.
Avatar billede mcpooh Nybegynder
20. september 2009 - 22:17 #2
Det er indbygget.
Avatar billede justrace Novice
20. september 2009 - 22:19 #3
Du skal have det sat op med de digitale indstillinger: Frekvens 143 mhz, Netværks ID: 0700, Symbol Rate 6,875 Msym/s.

Nå ja QAM 64.

Hvor du lige gør det på dit tv, ved jeg ikke, men så skriv igen. :)
Avatar billede nemlig Professor
20. september 2009 - 22:28 #4
Det samsung TV, jeg lige har sat op for min gamle mor, fandt de digitale kanaler uden angivelse af ovenstående oplysninger.
Dog satte jeg netværks ID til 0519 (Esbjerg).
Og så havde jeg inden da, angivet at der var tale om et cable-net.
Avatar billede justrace Novice
20. september 2009 - 22:32 #5
Netværks ID (Stor Århus 0700)burde også være nok, men hvis de andre indstillinger, som er standard, ikke lige stod rigtigt, tog jeg dem med for info.
Avatar billede dosto Praktikant
20. september 2009 - 22:36 #6
Ved ikke om dette har betydning for dig:
"Eneste undtagelse er husstande i et antal antenneforeninger, som selv sammensætter deres programpakker."
Avatar billede nemlig Professor
20. september 2009 - 22:40 #7
Det er måske også dig, som spørger her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66590&PN=1&TPN=1

Ellers kan noget af informationen måske være nyttig for dig.
Avatar billede justrace Novice
20. september 2009 - 23:54 #8
Man ku' næsten fristes til at tro det virker.... :)
Avatar billede nemlig Professor
21. september 2009 - 06:46 #9
hehe - han har nok set digital tv hele natten....:)