Avatar billede norberg Juniormester
24. september 2009 - 21:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Lopslag

Hej Alle

Jeg har problemer med at få et Lopslag til at virke, her er listen som jeg har (1051 rækker):

A                    B                  C                  D                E
Bruger-ID      Fornavn      Efternavn  ISDN-NR    Trafik (Mb)
ABCDE          Abe              Kat        12345678    100
FGHIJ          Slange          Flue        87654321    10000
KLMNO          Fugl            Ørn        13467913    10

Og så er problemet dette, at jeg skal finde Bruger-ID i sammen regne ark, i nogle andre faner, hvor vi har ca. 6700 bruger, og så skal jeg hente deres afdelings betegnelse, så vi kan se hvilken afd. og enkelt person, der har det højste forbrug.

Så listen kommer til at være denne liste, men med afdelings betegnelse i kolonne E, så vi jeg kan lave en sortering på trafik forbrug bagefter. (Dette har jeg løst)
Avatar billede cyperbent Mester
24. september 2009 - 21:58 #1
Du skal prøve at linke op til de andre ark.
Avatar billede 555Peder Nybegynder
24. september 2009 - 22:40 #2
Hej,

jeg er ikke helt klar over, hvor dit problem ligger. Med selve skabelsen af Lopslaget, eller med at få den til at hente de rigtige oplysninger?
I hvert fald skal du huske, at sætte din matrix i $. Ellers rykker den, når du udfylder yderligere celler.
Prøv om du kan uddybe. Har lidt erfaring med Lopslag, så kan prøve at hjælpe.
Avatar billede jkrons Professor
25. september 2009 - 17:28 #3
For at kunen bruge LOPSLAG på andre ark, skal du vide hvilket ark, der indeholdet et bestemt BrugerId. LOPSLAG kan ikke virke på tværs af ark.

Datane i de andre ark, skal være struktureret, så brugerid står i kolonnen længst til venstre, og afdelingsbetegnelsen i samme kolonne hver gang.
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:06 #4
Hej

Prøv at kig lidt på denne =LOPSLAG(A2;'Ark2'!A2:B4;2;FALSK)
ellers må du fortælle hvad arket med afd. hedder og i hvilken kollone afd. står, så kan vi få rettet formlen til.
Avatar billede norberg Juniormester
07. september 2011 - 00:25 #5
.
Avatar billede norberg Juniormester
07. september 2011 - 00:26 #6
.