Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
03. oktober 2009 - 22:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

bærbar er inde for 2 dage blevet så langtsom,så langtsom,så langtsom.ZZzzzzzz.

Hej eksperter

det er min kones bærbar Toshiba L300,og der er 2gb. ram i,og er ca.5-6mdr. gamle.Kører med win7 32bit.Og den har kørt rigtigt godt indtil for nylig,hvor hun siger at virus-program kommer frem og sige noget med at det skal fornysel.Virusprogram er Avast .Hun sufter og skiver kun på nette ikke andet.Og hun siger at det tager lidt længer tid,at komme ind på de sider hun plejer.
Jo for resten,nå du lige kom ind på skrivebordet og dobbelt-klikke på genvej til nette eller andet,så skete der ikke noget,man kunne så trykke ctrl+alt+del og så trykke på jobliste
der kunne jeg se at cpuen kørte 100% og ramme ca.840mb.
Så kunne man godt bruge genvejen til nette.
I dag ville jeg så kørre win7 ind igen.Jeg kom til hvor du skal sætte flueben i at act. Microftsoft betingelser den ville selvehen ikke sætte noget flueben.
Jeg har også prøver at reprearet,der gik den også i stå lidt efter start!
Er der nogen der har en eller flere gode ider til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2009 - 22:26 #1
Har i så fornyet Avast licensen nu den beder om det?
Er programmet aktivt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2009 - 22:31 #2
ent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
03. oktober 2009 - 23:09 #3
Jeg har ikke fornyet licensen til Avast,og ja programmet virker endnu.tror du at det kan sløve pcer så meget?
jeg glemte at sige at når jeg har en mappe åbne på skrivebordet ,så kan jeg ikke lukke den oppe i højre hjørne x,den bliver kun nedtonenet,men højre-klikker jeg på mappen på procer-linien,så lukker den mappe hurtiger end jeg kan skrive det.
Nu er klokken mange,så i morgen formiddag vil jeg prøve at gøre det du foreslå,også vender jeg så hutigt tilbage med en melding,tak for hurtigt svar!
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:57 #4
Det er noget sludder om Avast licensen er aktiveret. Der er gratis licens de første 3 mdr. I øvrigt er den nyeste licenskode W17815158H1400A0811-NL5L0WCK , som glæder til slutningen af 2010.
Du gør følgende: Højreklikker først på den kugle med et "a". Vælger "Om Avast!..."
Klik derefter på knappen [Licensnøgle]
-------------------------------------
Tilbage til sagen.
Det jeg vil først gøre i dit tilfælde er, at lade Windows undersøge harddisken for fejl og lade forsøge at udbedre sig selv. Det gøres på følgende måde på en XP, sandsynligvis også det samme på en Vista:
1. Klik nederst til venstre på den store knap med alle flagene og vælg "Computer".
2. Højreklik derefter på "Drive (C:)"
3. Vælg "Egenskaber".
4. Vælg fanen "Funktioner" i "Egenskaber".
5. Klik på knappen i områder "Status for fejlsøgning", der står sikkert "Undersøg nu".
6. Sæt flueben i begge de 2 steder, du kan.
7. Klik på knappen [Start]. Maskine brokker sig nu, men det skal du bare acceptere med den venstre knap.
8. Genstart 'dyret'
Efter genstart sædvanlige startskærm ikke, men en masse andet. Hold 'nallerne' fra tastaturet, den klarer sig nemlig helt selv. Når den er færdig vises skrivebordet igen.
Du skal påregne, at hele operationen kan tage op til en time - DU MÅ IKKE SLUKKE IMENS, DERFOR SKAL DU SØRGE FOR AT DER ER 220v TIL MASKINEN.
På den måde har jeg faktisk løst mange uforklarlige mærkværdigheder.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
04. oktober 2009 - 12:28 #5
Hej igen

så har jeg brugt de to programmer som du bad mig om,og jeg må nok sige at de er gode!Maskinen kører nu ligesom den plejer.Her kommer de 2 log-filer:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41
Database version: 2904
Windows 6.1.7100

mbam-log-2009-10-04 (12-04-33).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 145377
Tid tilbagelagt: 17 minute(s), 24 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

og den næste:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:13:31, on 04-10-2009
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3004)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7100.0000)

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
F:\spyware\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] "C:\Avast4\ashDisp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nlaapi.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\napinsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {79E0C1C0-316D-11D5-A72A-006097BFA1AC} (EPSON Web Printer-SelfTest Control Class) - http://esupport.epson-europe.com/selftest/en/Prg/ESTPTest.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AAE56706-CB9D-4FC8-957A-138904130D79}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: wlmailhtml - {03C514A3-1EFB-4856-9F99-10D7BE1653C0} - C:\Program Files\Windows Live\Mail\mailcomm.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\Windows\SYSTEM32\igfxdev.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\qwave.dll,-1 (QWAVE) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\seclogon.dll,-7001 (seclogon) - Unknown owner - %windir%\system32\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - %PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

Så hvis der er mere jeg skal gøre så må du sige til,ellers kan du give mig et svar,så du kan få dine point!
Et stort tak fra baggrunden (min kone) og så tak fra mig!
04. oktober 2009 - 12:41 #6
04. oktober 2009 - 12:42 #7
Check også herfra -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ ...
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:08 #8
Du kan evt. ringe til mig mit navn er mit mobilnummer
04. oktober 2009 - 13:14 #9
NOPE - det foregår herfra ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2009 - 13:25 #10
Vedr. kommentar http://www.eksperten.dk/spm/888462#reply_7463024 (#4):
Det er noget sludder om Avast licensen er aktiveret. Der er gratis licens de første 3 mdr.

Det er gratis så lang tid man ønsker at bruge det, så det er en gang sludder...
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:31 #11
Jeg har heller ikke problemer med Avast!Til 6 har jeg lavet en ny
HJT-log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:23:34, on 04-10-2009
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3004)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7100.0000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Windows\System32\igfxtray.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
F:\spyware\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] "C:\Avast4\ashDisp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {79E0C1C0-316D-11D5-A72A-006097BFA1AC} (EPSON Web Printer-SelfTest Control Class) - http://esupport.epson-europe.com/selftest/en/Prg/ESTPTest.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AAE56706-CB9D-4FC8-957A-138904130D79}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Avast4\ashWebSv.exe

--
End of file - 3259 bytes

men jeg har ikke slette noget i HJT.
04. oktober 2009 - 13:52 #12
... ikke noget at gi' af der...

Hvad gir' http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ ?
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
04. oktober 2009 - 14:00 #13
Er lige ved at kører en scanchech på harddisken efter nr.4.vender tilbage også til dig nr.12.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
04. oktober 2009 - 14:55 #14
Nu har jeg kørt en scandisk uden fejl,efter det kunne jeg ikke åbne favoritter i explorer,så måtte jeg trykke på ctrl+alt+del til jobliste, der kørt cpu på 100% også kunne jeg lukke igen og åbne explorer igen og favoritter igen.Mærkligt?
Kørt en ny ccleaner uden fejl og det samme med Malwarebytes Anti-malware.
Har været inde på http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ ? Efter hvad jeg kunne se var det java og flash der skulle opdates,hvad jeg så har gjort.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 18:07 #15
Jeg har været ude for at en kun 3 mdr. gl. Vista maskine, så man skulle tro det var en pensionistudgave.
Jeg testede maskinen med http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx, Det viste, at ET ENESTE program brugte 98% af datakraften.
Maskinen blev sendt til producentens serviceafdeling i Sverige og det viste sig, at det var harddisken.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
05. oktober 2009 - 19:15 #16
Da jeg synes at john_stigers har hjulpe mig på den bedste måde, og at jeg også tidliger har sagt at han skulle give mig et svar.Og til i andre vil jeg sige tak for jeres input.
Og til kone`s bærbar,den kører ok,men hun kan ikke bruge sin genvej til nette,der må hun starde explore op,også den vej hen til sin side.
Men det kan været at jeg i løbet af uge formater c-drevet,hvis jeg få lov og se om det hele ikke køre igen.
Men endnu engang tak for hjælpen også at i var så hurtige tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 20:27 #17
Jeg syntes nu godt du kan give dem til karise_larry :)
05. oktober 2009 - 22:37 #18
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
06. oktober 2009 - 16:18 #19
ok så gør jeg det,og tak begge to!