06. oktober 2009 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Interne link(s) i JavaScript (JS)

HEJ

I "almindelig" HTML har vi følgende link(s):

<a href="#myLink">MyLink</A>

og længere nede

<A name="myLink"></A>

...

På grund af en speciel kobling mellem Delphi og en TWebbrowser virker denne LINK-funkktion ikke. Så jeg har brug for en JS løsning hvor jeg kan "hoppe frem og tilbage" mellem de forskellige links i samme TWebbrowser.

jeg har prøvet

<script type="text/javascript">
function getlink(link)
{
  window.location = window.location + "#" + link;
}
</script>

og i HTML-koden:

<TAG  onClick ="java script:getlink('top');" >GO TO TOP </TAG>

Det VIRKER  EEEEEEN gang og så er siden død.

(Det der sker er, at window.location ændres og tager ikke næste link :

<TAG onClick ="java script:getlink('bottom');" >GO TO BUND</TAG> )

POPup winduer duer ikke (har prøvet).

Nogen har en smart løsning ?

KRISTIAN
Avatar billede jensgram Nybegynder
06. oktober 2009 - 17:20 #1
Bliver det  ikke til http://www.noget.dk/side#myLink#myLink ad infinitum?

Prøv window.location.hash = link;
06. oktober 2009 - 17:39 #2
Netop !  = www.noget.dk/side#myLink#myLink  ....

Prøver window.location.hash = link;

Kristian
06. oktober 2009 - 17:47 #3
Hej JensGram,

Tak for svaret. Det er afprøvet og det fungerer som en sød drøm.

Nok en gang tak.

Kristian
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:35 #4
Så lidt.

Men normalt plejer man så at give points i stedet for at tage dem selv :)