Avatar billede eraw Praktikant
08. oktober 2009 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne HTM filer

Hej alle sammen!

En af mine brugere har outlook installeret på sin computer, hun kan sagtens åbne vedhæftede filer, men når hun vil åbne en HTM fil (eller gemme den i en mappe) kommer en meddelelse op fra outlook som fortæller:

"Filen Ordreconfirmation Telefax.HTM kan ikke oprettes. Højreklik på den mappe, du vil oprette filen i, og klik derefter på Egenskaber i genvejsmenuen for at kontrollere tilladelserne til mappen"

Det skal så lige siges at filen bliver genereret fra Navision (ved ikke om det har nogen betydning)

Jeg har prøvet at give brugeren administrator rettigheder, jeg har resetet indstillingerne i outlook for htm filer i reg databasen.

Men hvis jeg sender samme mail fra hendes mailkonto videre til min mail. Så kan jeg sagtens læse og åbne filen.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan eller skal gøre for at hun kan læse htm filen.

Jeg håber at en af jer sidder med svaret til hvordan jeg løser dette problem.
Avatar billede dla Praktikant
08. oktober 2009 - 12:52 #1
Prøv at se dette: http://www.eksperten.dk/spm/845551

Det er da værd at prøve om det løser problemet. Men da hun godt kan åbne andre typer vedhæftninger, er det jo ikke sikkert...
Avatar billede eraw Praktikant
08. oktober 2009 - 13:59 #2
Jeg fandt selv løsningen på microsofts hjemmeside, da jeg skrev outlook meddelelsen i googels søgefelt.

det var inde i regedit jeg skulle løse problemet.

Det funger igen :)

Men tak alligevel.
Avatar billede dla Praktikant
08. oktober 2009 - 14:23 #3
Mit forslag var jo også en rettelse i regedit. Hvad skulle du gøre? Bare nysgerrig...
Avatar billede eraw Praktikant
12. oktober 2009 - 08:59 #4
Jeg gik ind på dette link:

http://support.microsoft.com/kb/305982/da

og gjorde således:

Outlook 2003
Hvis du bruger Outlook 2003, skal du følge disse trin:
Klik på Denne computer, og dobbeltklik derefter på drev C.
Peg på Ny i menuen Filer, og klik derefter på Mappe.
Navngiv mappen temp0.
Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og klik derefter på OK.
Find og klik på følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Security\
Dobbeltklik på OutlookSecureTempFolder i højre rude.
Skriv C:\temp0\ i feltet Værdidata, og klik derefter på OK.
Afslut Registreringseditor.
Genstart computeren.
Avatar billede dla Praktikant
12. oktober 2009 - 09:37 #5
Hvis du læser min henvisning er det jo præcis det samme. Men godt du fandt løsningen, uanset hvordan.
Avatar billede eraw Praktikant
28. oktober 2009 - 23:17 #6
Jahh, det har du ret i, ville også gerne give dig point, bare for du tog dig tid til at hjælpe mig :P

Takker endnu engang (beklager den sene tilbagemelding)