Avatar billede sober Novice
16. oktober 2009 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro, der spinger til drev i stifinder

Jeg har problem med en makro, der fra et Excelregneark(2007) kan springe til stifinder (2003) og til et bestemt drev.
Ideen er, at jeg ikke skal igennem hele stien fra my computer osv for at åbne mine ark i undermapper.

Er der nogen, der har en sådan ?

MVH
Sober
Avatar billede tjacob Juniormester
16. oktober 2009 - 13:06 #1
Prøv denne: Du skal selvfølgelig indsætte den mappe du vil åbne i stedet for "C:\Windows":

Sub ÅbenStifinder()

    Dim sMappe As String
    sMappe = "C:\Windows"
    If Len(Dir(sMappe, vbDirectory)) <> 0 Then
        Shell "Explorer.exe /n,/e," & sMappe, vbNormalFocus
    Else
        MsgBox "Mappen findes ikke.", vbCritical
    End If

End Sub
Avatar billede sober Novice
16. oktober 2009 - 15:00 #2
Hej

Den springer fint til stifinder.
Jeg har dirigeret til et navngivet drev i stedet for Windows.
Ved du, om man kan tilføje en knap på værktøjslinjen til makroen ?

sober
Avatar billede tjacob Juniormester
16. oktober 2009 - 15:36 #3
Så tillader jeg mig at lægge et svar...

Ja, du kan lægge den i værktøjslinien "Hurtig adgang" -den der ligger helt oppe i titelbaren.

Klik på Officeknappen>Excel Indstillinger
Klik på Tilpas ude til venstre
I den øverste rulleboks "Vælg kommandoer fra:" vælges Makroer
Marker Makroen ÅbenStifinder og klik på knappen Tilføj>>
Klik OK