Avatar billede kawini Nybegynder
16. oktober 2009 - 22:52 Der er 3 kommentarer

Windows XP Pro

Har en HP 550 bærbar hvor Vista var installeret fra start. Blev træt af Vista og købte en ny harddisk (magen til den gamle) og satte i pc´en. Ville derefter installere XP PRO, men efter at installationen har kørt et stykke tid med installering af div. drivere og andet får jeg en blå skærm med følgende meddelelse:

Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre o.s.v., derefter kommer en stopmeddelelse.:
STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)
PCI.sys - adress F748E0BF BASE at F7487000, DATESTAMP 3b7d855c

håber at nogen kan hjælpe

mvh
Kawini
16. oktober 2009 - 22:58 #1
Hvorfor vil du tilbage til den gamle XP ?

... inden du kommer for langt; er du 110% sikker på at der er alle driverpakker til den gamle XP passende til din hardware ?

Dem bør du checke/download først på passende andet medie...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
16. oktober 2009 - 23:33 #2
Har lige købt en stationær pc i Aldi, -den gjorde det samme, da jeg prøvede med XP pro.
- Så nu kører jeg vista.

Jeg kunne forestille mig at der er noget hardware, xp ikke kan genkende. Xp er trodsalt 8 år gammelt (i ren installation, uden opdateringer).
Avatar billede kawini Nybegynder
17. oktober 2009 - 12:24 #3
Hvorfor jeg vil tilbage til XP ? Jeg har 3 pc´er der alle kører på XP uden problemer, så købte jeg en ny bærbar med Vista og der har ikke været andet end problemer, f.eks holdt den eksterne mus op med at virke lige pludselig.
Vedrørende problemet med at installere så har jeg bare smidt en ny XP Pro i maskinen og ladet den starte op med denne. Diverse drivere skal vel først installeres tilsidst, og dem har jeg hentet hos HP klar til installation.