Avatar billede larssk Nybegynder
18. oktober 2009 - 09:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse

Hej alle,

Sidder her og undrer mig meget! Kan godt komme på nettet via denne pc (min arbejds) men via den ene af vores private kan jeg ikke komme på. Kører helt uden om router, altså med stik direkte fra stikket i væggen og til computeren.
Altså så virker det fint på den ene computer og ikke på den anden. Vil sige at det er samme ledning jeg bruger. Begge pc'er kører XP.

Lars
18. oktober 2009 - 09:43 #1
Hvorfor unden om Routeren ?

... du har sansynlig kun tildelt én IP adresse fra din ISP (InternetUdbyder)... Sluk denne pc (min arbejds) og afbryd fra (internet)stikket i >1 time. Tilslut den anden (private) PC og se hvad der sker...
Avatar billede larssk Nybegynder
18. oktober 2009 - 09:53 #2
Har lige prøvet at sætte routeren på igen og med held. Nu kan jeg komme på med begge pc'er (trådløst på den ene). Sjovt nok så startede jeg i morges med at gøre dette og der virkede det ikke. Derfor forsøgte jeg med ledning direkte uden om routeren hvis nu det var den det var galt med. Men nu virker det så fred være med det.
Kan man i øvrigt kun være på med en PC hvis man kører med en IP adresse fra ISP? Altså hvis man ikke kører gennem router?

Smid et svar så får du point. Tak for hjælpen.

Lars
18. oktober 2009 - 10:09 #3
...Kan man i øvrigt kun være på med en PC hvis man kører med en IP adresse fra ISP? Altså hvis man ikke kører gennem router?... Nemlig! Routeren skal "omsætte" op til 254 "interne" IP adresser (PC'er) til én set 'udefra'...
Virker så også som en form for Firewall.

Der går ~1 time fra afmontering af denne pc (min arbejds) til Routere vil blive accepteret. Der er nok det som du har oplevet...
18. oktober 2009 - 10:09 #4
Ping...