Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
21. oktober 2009 - 21:25 Der er 11 kommentarer

EXCEL......knaekke kode i excel, kan ikke komme ind i filen

goddag,
er der nogen der kan henvise til et gratis og "sikkert" program som kan knaekke mine gamle excel 2003 filer.
Jeg vil ikke købe servicen over nettet. muligvis hvis I kan henvise til et dansk firma. men jeg foretraekker en gratis version som jeg kan smide ud naar den er brugt. Jeg har tre filer der skal knaekkes.
Nogen der har et raad som ikke involverer koeb af udenlandsk service.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2009 - 21:49 #1
Kan du åbne filen?
Eller er det koden til at åbne, du har glemt?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2009 - 21:54 #2
Sorry, havde ikke læst spørgsmålet rigtig.
Nu kan jeg godt se, at du ikke kan komme ind i filen....
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. oktober 2009 - 01:30 #3
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2009 - 03:47 #4
dragonknight >> Citat fra dit link:

NB! This program can't remove file protection, i.e. if you are unable to open the file, this program won't help you.

Så det......
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. oktober 2009 - 10:35 #5
Jeg forstår på spørgsmålet, at smukke mangler et password til at åbne filen med, og du kan se på mit link, at det netop drejer sig om at omgå password for excel 2003 filer.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2009 - 12:23 #6
dragonknight >> Hvordan tolker du så det omtalte citat fra linket:

NB! This program can't remove file protection, i.e. if you are unable to open the file, this program won't help you.

Jeg mener der står programmet ikke kan fjerne password til at åbne filen.
Jeg tror programmet er til at fjerne Ark-beskyttelse og Projektmappe-beskyttelse. Men jeg kan jo tage fejl, det er da sket før.  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. oktober 2009 - 12:58 #7
This Excel add-in (password.xla) works fine in Excel 5.0 and above (including Excel 2000, XP and 2003).
This program will remove passwords of any length, also passwords containing special characters.

Jeg har selv anvendt flere gange, og det virker.
Avatar billede smukkecharlie Nybegynder
23. oktober 2009 - 10:48 #8
Hej Dragonnight

Det virker, som vejmand korrekt skriver, ikke. Jeg har selv dette add in til at løse "interne" password problemer.
Og er man lidt fingernem behøver man ikke engang et program til det.
Men det jeg mener er selv filen... altså den kode der skal til for at åbne selve excel arket. Der findes nogle udenlandske sider. Men vil sku ikke oplyse mit kortnummer til firmaer der levar af at bryde koder:-)
ellers tak for svar dragonnight.
Er der andre der har et bud på mit problem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2009 - 15:39 #9
Ok, du har altså nogle gamle excel filer, og ikke excel til at åbne dem.

Hvad med at installere Open Office den kan da åbne excelfiler.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2009 - 16:24 #10
dragonknight >> Det er vist ikke problemet.
Problemet er at der er password på at åbne filen i Excel, det program du linker til kan knække koden til Ark-beskyttelse og Projektmappe-beskyttelse, når filen er åben. Hvilket jo ikke er det samme.  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. oktober 2009 - 17:41 #11
Ok, så tror jeg den fes ind :-)