Avatar billede insideout Nybegynder
22. oktober 2009 - 10:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSD - Samle ny PC

Hejsa
Jeg har købt nedenstående system og skal til at samle det. Er lidt itvivl om rækkefølgen. Har andet steds fået at vide at OS install på SDD skal ske i en bestemt rækkefølge da tilslutning af mine WD diske vil forvirre. Man kan også tweake SSD disken men om dette er rigtigt ved jeg ikke.

Her er hvad jeg har påtænkt at gøre:

Jeg montere alt hardware (bundkort, cpu, vandkøler, ram, grafikkort, SDD, 2 WD harddiske).

Kable alt undtagen de 2 WD diske og installere Windows7 64 bit.

Nu kan jeg så forstå at man kn tweake en SSD disk hvilket jeg godt kunne være interreseret i .

Derefter ville jeg så installere alle drivere så de er up to date og herefter kan de 2 WD diske startes op.

Nu kan jeg så fintune PCen med ved at OC CPU, grafikkort og ram.

Mit system:

Tower: Antec Twelve Hundred
Strømforsyning: Corsair TX650W
Bundkort: ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers
CPU: Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
Køling: Corsair Hydro Series H50
Ram: 2 stk Corsair Dominator 3 x 2 GB
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5
System harddisk: Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 34nm Product Line 160 GB - (modellen hedder SSDSA2M160G2GC)
Harddisk: 2 stk WD Caviar Green WD10EADS 1 TB
Skærm: HP LP2475w - LCD display - TFT - 24" H-IPS

Mvh
Henrik
Avatar billede insideout Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:42 #1
Løst med hjælp fra andet steds
Avatar billede jedi-master Nybegynder
15. november 2009 - 02:12 #2
(Man kan også tweake SSD disken men om dette er rigtigt ved jeg ikke)

hej, ved ikke om du har læst dette..
onsdag 28. okt 2009 kl. 16:24

Intel frigav mandag en værktøjskasse til virksomhedens X25-baserede flash-diske, men har nu valgt at trække firmware-delen af 'gaven' tilbage

http://www.version2.dk/artikel/12657-intel-traekker-i-noedbremsen-til-ssd-firmware

mvh.
Avatar billede jedi-master Nybegynder
15. november 2009 - 02:21 #3
jeg har 2 Corsair Extreme Series X64 64 GB i Raid 0
på et Motherboard Gigabyte GA-965G-DS4 (rev. 3.3)
på bundkortet er der indbygget en controller med
Intel® Matrix Storage Technology ICH8R chipset.
det giver ialt 119mb og en Read på 422mb/s i HD tach test.
ved 3 ssd drev bliver mit system (ICH8R chipset) ustabilt
idet det er over 300mb/s Sata 2.0. VISTA opstart er 30sek.
før på mine 3 WD raptor 150 diske (Read 260mb/s) 1,38min.
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2731

http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=634380&q=x64&sp=all

PS.
ny type Sata 3.0 (600mb/s) lige udgivet bla. af ASUS og Gigabyte
men kun med 2 porte.. tyndt og kun med sokkel 1156.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693697

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640367

smiler
mvh.
Avatar billede insideout Nybegynder
15. november 2009 - 16:32 #4
Takker for dit input. Som skrevet er alt løst og computeren er samlet og køre som død og ind i helvede ;-). En lille kommentar har jeg til dine SSD diske, 64 GB er for lidt til mig på systemdisken og 2X160 på et raid0 system var det ikke penge til og så er det heller ikke altid lykkelige oplevelser folk har med raid0.

Min PC spiller og jeg er godt tilfreds og jeg er ikke engang begyndt at OC endnu :-)

smiler igen
Henrik :-)
Avatar billede jedi-master Nybegynder
15. november 2009 - 17:52 #5
2 Corsair Extreme Series X64 64 GB i Raid 0 = 128gb dvs. formateret med vista på er den på 119gb. i alt. smiler
ellers er det da noget der rykker ok.. 422mb/s i Read.
mvh.Per R A.
Avatar billede insideout Nybegynder
15. november 2009 - 19:24 #6
Jep du har ret, ahhh jeg viste det jo godt men kom alligevel til at vrøvle.

Nå men der er valgt og er godt tilfreds ;-)

Mvh
Henrik
Avatar billede jedi-master Nybegynder
16. november 2009 - 00:53 #7
inden jeg smutter igen. se lige denne ssd pc smiler ;o)
http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs
Avatar billede polsermedbrod Nybegynder
02. februar 2010 - 16:59 #8
Hej Henrik kunne du ikke dele den info du har fået med os andre kunne være nyttig :-))
Avatar billede insideout Nybegynder
02. februar 2010 - 20:02 #9
Hej

Fremgang måde beskrevet i mit første indlæg var rigtig :-).

Jeg har nu kørt med min nye computer i 2½ måned. Under installation af windows7 var mine 2 roterende diske slået fra. Jeg har valgt ikke at køre raid da min hastighed på computeren opfylder mine krav og meget mere til.

Jeg defragmentere ikke SSD disken men overlader al styring til trim funktionen i windows7.

Nu da alle programmer er installeret og og at computeren har været i brug i fuld drift i ca. 2 måneder har jeg kun oplevet at opstart og ned luk af computer går langsommere. Opstart fra 17-37 sek. og ned luk fra 4-15 sek. Men den sløvhed som gerne opstår ved langtids brug af computer oplever jeg ikke, nice.

Alt i alt er jeg en glad mand ;-)