Avatar billede kerbs Novice
26. oktober 2009 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 + Conterstrike (Widescreen problem)

Hej Folkens.

Jeg har nu lagt Windows 7 ind, og denne gang, vil jeg sgu prøve at få det hele til at kører, som var det XP :D
MEeen, første problem er nu, at jeg har en sort bjælke i højre og venstre side, når jeg går ind og spiller CS.

Min skærm er en Samsung 226BW - og jeg har læst herinde i forumet, at jeg skal gå ind i Nvidia kontrolpanelet, og ændre Nvidia Scaling Fixed-aspect-ratio - meeen, hvergang jeg gør det, og trykker "anvend" - så går den bare tilbage til "Use My displays-built-in scailing"

Jeg har læst på et andet forum, med en der havde samme problem, på samme skærm, men der var bare ingen løsning :(

Hva fanden gør jeg?
Jeg havde samme problem i XP kan jeg erindre, man jeg kan fandme ikke hitte ud af, hva jeg gjorde for at få det ændret.

Og ville jo gerne være fri for Widescreen i CS, sys det kører specielt nemlig.
Så vil krøer Normal 4:3 - og så i en eller anden opløsning, der nu passer mig der.

Jeg kører btw med nyeste Nvidia Driver 191.07, og Windows7 somsagt, i 64bit.

På forhånd tak for jeres hjælp :P

For lige at opsumere mig selv, så jeg er sikker på at folk forstår;

Mit problem er, at jeg ønsker at kører Counterstrike i en opløsning der hedder 1024x768 (4:3 normal) - men så får jeg 2 sorte bjælker i siderne, da min skærm er widescreen.
Jeg ved dette kan ændres, men hvordan?
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 21:49 #1
Hvis du ønsker at kører Counterstrike i en opløsning der hedder 1024x768

Så får du altså 2 sorte bjælker i siderne, du har jo selv bedt
maskinen om at bruge en opløsning som er mindre end din widescreen
Avatar billede lasbas Nybegynder
26. oktober 2009 - 21:50 #2
Du kan IKKE strække billedet ud i fuld skærm uden at opløsningen ændres

Det er fysisk umuligt
Avatar billede kerbs Novice
27. oktober 2009 - 07:36 #3
Jeg er bare 100% sikker på, at dette er det jeg gjorde i XP.
Der kørte jeg også 1024x768 på nødagtig samme skærm, alt er de samme.
Så altså, det må kunne lade sig gøre.
Avatar billede elkoger Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:16 #4
Hvad er problemet med at sætte CS til widescreen? kører med det selv og fungere/kører fint.

og hvis du har kørt 1024x768 på en widescreen skærm, og den fyldte hele billedet i xp, så har den strukket billedet.

så widescreen = win :)
Avatar billede kerbs Novice
27. oktober 2009 - 16:33 #5
Sys bare ikk det kører særligt pænt med widescreen, men kan godt være, at jeg bare skal arbjde lidt mere med det på :)
Avatar billede elkoger Nybegynder
27. oktober 2009 - 16:40 #6
har du prøvet at slå v-sync fra?
Avatar billede kerbs Novice
27. oktober 2009 - 17:49 #7
Ja, jeg bruger ikk vsync, da min fladskærm jo kun kører 60hz.
Kører fint 99fps i CS, det er ikke det, men kender i det, når det bare ikke føles rigtigt ? :)
Avatar billede kerbs Novice
27. oktober 2009 - 18:09 #8
Men uanset hva der bliver sagt herinde, så er sagen den, at jeg havde XP inde før, og der kunne jeg altså kører CS i Normal (4:3) - uden de sorte bjælker.

Og det kører absolut ikke særligt godt mit CS , i widescreen..