Avatar billede Excizted Nybegynder
28. oktober 2009 - 18:21 Der er 7 kommentarer

Bærbar fryser med hvid skærm

Hej alle.

Jeg er blevet bedt om at afhjælpe et problem med en vens Compaq Presario CQ50 bærbar fra HP, men jeg er helt blank.

På, hvad der ser ud til at være helt tilfældige tidspunkter, bliver skærmen helt hvid, og man er ude af stand til at gøre noget andet end at afbryde strømmen.

Jeg kan ikke se hvad der kan være galt, da jeg har tjekket den igennem for virus, og ryddet generelt op i den.

Er der nogen forslag?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 19:01 #1
Tjek først om den bliver for varm, ved at rengøre ribber i bund/bagpå osv. så der er god luftgennemstrømning.

Ellers så find den korrekte model her og installere chipset og grafikkort driver
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3739787
Avatar billede Excizted Nybegynder
31. oktober 2009 - 13:21 #2
Jeg har sørget for at der er rent, luften kunne strømme igennem normalt. Den bliver dog hurtict varm - i forhold til min egen Dell Bærbar.

Jeg har installeret chipset og grafikkort driver, uden ændring. Den hvide skærm kommer tidligere og tidligere ser det ud til :s

Desuden, hvis man starter igen efter den går i hvid, så fryser skærmen sort under bootup - det er så nødvendigt at man venter lidt, foør den kan starte helt op igen.

Jeg har prøvet at lade den stå i BIOS i en halv time uden den frøs. Jeg forstår det virkelig ikke, det virker som en defekt i grafikkortet.
Avatar billede Lindushe Nybegynder
22. november 2009 - 19:56 #3
Hej Brugere. Jeg har lige læst det du har skrevet og jeg har HELT PRÆCIST det samme problem og med den samme bærbar endda!! Jeg synes det er komisk fordi man kan ik gøre noget end at slå strømmen fra og  lukke den på den helt forkerte måde.
Har du løst problemet?

Jeg købte min December 2008 og nu for en uge siden begyndte den på det der.
Avatar billede Excizted Nybegynder
23. november 2009 - 09:23 #4
Jeg har ikke været i stand til at løse problemet.
Det virker som et generelt problem med denne models grafikkort, fordi naboen har også samme bærbar hvor der slet ikke kommer noget billede.
Avatar billede Lindushe Nybegynder
24. november 2009 - 22:23 #5
Hej igen. Min virkede perfekt i 1 dag uden at fryse og blive hvid, men så her for nogle timer skete det helt forfærdelige!! :(
nu tænder den, hvor skærmen er helt sort og sådan der er den, man kan ikke gøre noget som helst andet end at slukke den, det er virkelig forfærdeligt, vil ikke miste alle mine billeder der er på den computer! Jeg har lyst til at tude, er der nogen der ved hvad der kan være galt?
-Også når jeg lukker den ned, så forbliver den som når den er på standby, bare ikke med klappen nede. Dvs. den reagere ikke på noget som helst!
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2009 - 17:09 #6
Hvis der stadig er garanti på maskinen, så kontakt HP eller der hvor i har købt maskinen.
Der er 1 års garanti og 2 års reklamationsret.
Avatar billede Excizted Nybegynder
25. november 2009 - 18:25 #7
Det er jeg ikke sikker på jeg kan få lov til. Har haft maskinen skilt ad, for at se om der skulle sidde nogle store støvklumper og forhindre luftgennemstrømningen. :(