Avatar billede kelleolsen Nybegynder
31. oktober 2009 - 16:57 Der er 10 kommentarer

FCKeditor

Hey alle.
Endnu endnu endnu et spørgsmål mere til FCKeditor :-)

Jeg har filen index.php med editoren. Så når jeg har skrevet noget, og trykker submit, smider den det ind i mysql database igennem filen sendtomysql.php. Det er fint. Så har jeg lavet "forside.php", hvor der er denne kode:

<?php

mysql_connect('db4free.net:3306', 'kelledesign', 'Henriette');
mysql_select_db('kelledesign');

$sql = "SELECT editor FROM editor ORDER BY id DESC LIMIT 1";
$query = mysql_query($sql);
$resultat = mysql_fetch_assoc($query);
echo $resultat['editor'];

?>

Den henter så det ud der senest er skrevet, og det virker.

Men i filen "index.php" med editoren er der jo denne linie:
$oFCKeditor->Value = '<p>Hejsa</p>' ;

Og det der står mellem ' og ' er det der står i editoren når jeg åbner den. Men jeg vil gerne have editoren til at vise det der seneste er lavet, ligesom på forside.php, så man bare kan ændre i det. Hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2009 - 17:05 #1
i stedet for at hardcode din Value er du nødt til at forespørge på data i databasen, ligesom på forsiden, og er der det indsætter du indholdet derfra i Value i stedet for standard-værdien.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:39 #2
Øhh, forstod jeg ikke meget af. Sorry. Kan du komme med en kode på en måde? :)
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2009 - 17:46 #3
jeg kan ikke komme med færdig kode da PHP ikke er mig - men lidt pseudo-kode kan du da få;

var = "<p>Hejsa</p>"

sql = "select * from editor where id = 1"
set rs = conn.execute(sql)
if not rs.eof then
  var = rs("editor")
end if

oFCKeditor.Value = var
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
01. november 2009 - 20:13 #4
Øhm? Forstår slet ikke noget? :) Hvor skal det sættes ind?
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2009 - 21:27 #5
som sagt er det pseudo-kode så du får ikke noget ud af at indsætte det nogle steder - men virkede det skulle du indsætte det umiddelbart før og i stedet for den kodelinje du gav fra din editor. du er nødt til selv at oversætte mit eksempel til rigtig php.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
01. november 2009 - 21:46 #6
Puha. er der ikke andre herinde der kan gøre det?
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2009 - 22:09 #7
hvis du kan lave din index.php i php kan du da give det editor-del et forsøg også - hvis du når frem til noget kode kan du prøve at poste det og så kan vi måske her rette op på de problemer du evt måtte støde på.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
05. november 2009 - 16:47 #8
Aner ikke hvad jeg skal. Troede bare jeg kunne få en rettet kode og sætte ind :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2009 - 23:06 #9
Eksperten er et hjælpe-forum, ikke et sted med gratis arbejdskraft. Du kan selvfølgelig være heldig at den rigtige person kigger forbi - men det er altså ikke mig jeg ikke udfører gratis arbejde, jeg har givet en masse ledetråde og kode-forslag og det er hvad jeg kan bidrage med.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:35 #10
lukketid?