Avatar billede tenniscamp Nybegynder
01. november 2009 - 09:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tip-En-Ven Funktionalitet.

Hejsa

Jeg skal bruge en Tip-En-Ven funktionalitet på vores hjemmeside.

Den er hostet af One.com.

Jeg aner intet om det overhovedet, men håber der er nogen som kan vise mig hen til et script, som kan køre på one.com
01. november 2009 - 11:16 #1
Hvad precist skal saadan en Tip-En-Ven funktionalitet kunne goere?  Der det en slags "mail-to" funktion hvor du ved at opgive en vens e-mail addresse kan sende hjemmesiden's adresse og en besked?
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
01. november 2009 - 11:29 #2
Jeg bruger et Javascript der gør som i #1.
Jeg fandt det på nettet, hvor kan jeg ikke huske.
Jeg kan ikke Javascript, så jeg kan ikke stupporte det

----------------------------
Indsæt i <head>:

  <script type="text/javascript">
var ok;
function checkEpostAdresse(field) {
var okEpost = field.value.match(/\b(^(\S+@).+((\.com)|(\.net)|(\.edu)|(\.mil)|(\.gov)|(\.org)|(\.info)|(\..{2,2}))$)\b/gi);
if (okEpost) {
ok = true;
}
else {
alert('E-mail adressen skal være gyldig');
field.focus();
field.select();
ok = false;
}
u = window.location;
m = "Check denne side jeg har fundet....";
function mailThisUrl() {
ok = false
checkEpostAdresse(document.sendEpost.address);
if (ok) {
window.location = "mailto:"+document.sendEpost.address.value+"?subject="+m+"&body="+document.title+" "+u;
}
  </script>

Indsæt i <body> der hvor du vil have indtastningsfeltet:

<form name="sendEpost" action="#">
Anbefal min hjemmeside til andre</span><br>
Modtagers e-mail: <input name="address" size="40"
type="text"> <input value="Send anbefaling"
onclick="mailThisUrl();" type="button">
</form>
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
01. november 2009 - 14:12 #3
Har jeg forstået det rigtigt..

Så den kode du har sat ind her, der har man mulighed for at en vilkårlig bruger kan komme ind på siden og så skrive en ven's email og sende den til ham/hende?
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
01. november 2009 - 14:25 #4
og til christian_belgien..

Ja, man skulle kunne sende siden videre til en ven.
01. november 2009 - 17:32 #5
Tenniscamp, jeg er proevet lollaenderen's kode af.  Med en mindre rettelse (den 19. linie under "indsaettes i header" skal vaere ok = false; ikke ok = false) saa lykkedes det mig at sende linket af en side til min egen email.  Der fik jeg laert noget ogsaa.
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
01. november 2009 - 21:46 #6
ok.. jeg vil prøve.

Nu kommer der så lidt ekstra "krav" / ønsker.. sorry.

Men kan man på en eller anden måde registrerer hvor mange der sendes videre til.. og fx lave det sådan, så man på engang kan sende videre til flere venner.

Hvorfor nu dette. Tanken er at det skal være en konkurrence. Jo flere der sendes videre til jo større chance for at vinde.

TAKKER RIGTIG MEGET FOR HJÆLPEN
02. november 2009 - 06:03 #7
Lav for god ordens skyld et nyt spoergsmaal (efter at du har afproevet svaret for dette spoergsmaal og lukket det.)  Saa har stoerre chance for input fra andre medlemmer af Eksperten der maaske har ideer.
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
02. november 2009 - 08:42 #8
Jeg har testet denne løsning og såvidt jeg kan se, så bliver disse sendt via ens mail-program - korrekt?
03. november 2009 - 14:12 #9
Du synes at have faaet svar paa dit oprindelige spoergsmaal.  Maaske er tiden inde til at lukke spoergsmaalet, enten ved at opfordre lollaenderen til at smide et svar og give ham points (hvad synes rimeligt) eller hvis du synes noget andet, selv lave et svar og give dig selv pointene.  Lukke spoergsmaalene giver god orden, og saa staar dette spoergsmaal ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
03. november 2009 - 14:22 #10
ja, beklager at jeg har haft børn syge og ikke kunne lukke ned..

Jeg skal nok lukke ned nu, selvom mit spørgsmål til den foreslåede løsning ikke er besvaret.........

jeg beklager den lange ventetid på at jeg fik lukket ned!!
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
03. november 2009 - 14:23 #11
test
Avatar billede tenniscamp Nybegynder
03. november 2009 - 14:24 #12
Smider du ikke svar lollaenderen, så jeg kan takke dig for din hjælp!
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
03. november 2009 - 22:23 #13
Giv point til Christian_Belgien, han kom med oplægget og rettelsen, jeg kopierede bare min kode uden at kunne supporte den.
04. november 2009 - 05:19 #14
Ok, saa her er et svar.