Avatar billede lancelot Nybegynder
01. november 2009 - 18:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en gotoandstop funktion på min knap ?

Jeg har lavet en flash ting hvor jeg gerne vil have at man kan skifte billederne ved at trykke på en pil knap og man skal kunne gå frem og tilbage. MEN den bliver ved med at lave fejl. Er der noget der gider kigge på min fil og se hvad jeg gør galt ?

Filen kan hentes her http://www.am-sadelmager.dk/flash.fla

Håber der en en der kan hjælpe.

De bedste hilsner
Jonas Nilsson
Avatar billede chrel Nybegynder
02. november 2009 - 21:45 #1
Jeg er ikke sikker på hvad din fejl er men du kan bare ligger en eventlistener ind. Jeg sad og legede lidt med det og er kommet frem med en løsning. Du skal bare tage det her kode og ligge ind på første frame på dit stage.

stop();
stage.addEventListener(MouseEvent.CLICK, clicked);

var frame:int=0;
function clicked(e:Event):void
{
    var navn=e.target.name;

    if(navn=="knap1")
    {
        frame+=30;

        gotoAndStop(frame);
    }
    if(navn=="knap2")
    {
        frame-=30;

        gotoAndStop(frame);
    }

Håber du kan bruge det :)
Avatar billede lancelot Nybegynder
03. november 2009 - 21:44 #2
jeg fåe lige kigget på det ved lejlighed - troede ikke der var nogen der ville svare så jeg fandt en fla på nettet som jeg har studeret og blevet klogere af :-)

Men tak for dit svar og din ulejlighed - det er jeg virkelig glad for :-)
Avatar billede gormgorm Nybegynder
11. november 2009 - 21:53 #3