Avatar billede zyper21 Nybegynder
02. november 2009 - 15:59 Der er 4 kommentarer

Hjælp til oprettelse af database

Hej Eksperter,

Jeg skal have lavet en Access database, hvor jeg har nogle produkter, som jeg så skal kunne søge på, udfra nogle kriterier.

Mine produkter er tromler til oprulning af kabler. Jeg skal kunne søge på hvilken tromle der kan bruges ud fra to kriterier: kabel diameter (f.eks. 9mm) og længden af kablet i meter.

Her skulle jeg så gerne få en liste over de tromler der kan bruges til lige denne forespørgsel.

Det er meningen at denne databse så ligger på mit webhotel, hvor brugere så via min hjemmeside, kan finde den rigtige tromle.

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, så jeg vil være rigtig glad for noget hjælp, evt. et udkast til database, hvis nogen har noget lignende liggende.

På forhånd tak.

Mvh Jesper
Avatar billede danco Nybegynder
02. november 2009 - 16:03 #1
Okay, spændende projekt du er gået i gang med der :)
Først og fremmest, hvorfor vælger du access database frem for MySQL?

Og derudover, har du så styr på kodningen for at gøre dine muligt at tilgå databasen via din hjemmeside?
Avatar billede zyper21 Nybegynder
02. november 2009 - 16:08 #2
Jeg vælger Access da mit webhotel understøtter Access og ikke MySQL...

Nej jeg har ikke styr på kodningen, denne vill jeg tage fat omkring når jeg engang havde databasen på plads! Dette er måske forkert?
Avatar billede danco Nybegynder
02. november 2009 - 16:17 #3
Nej overhovedet ikke.

Jeg skal indrømme at jeg ikke har styr på access databaser (Derfor jeg ville have skiftet til MySQL).

Men med hensyn til kodningen ville jeg ligge en kolonne i databasen med plads inde i rullen, og så i koden udfører beregninger på de data som brugeren taster ind.
Jeg kan ikke give dig et eksempel, men det er mest af alt fordi jeg ikke har styr på den matematiske udregning.
Avatar billede zyper21 Nybegynder
02. november 2009 - 16:24 #4
Hej igen,

Her er et link til en hjemmeside, hvor det rent faktisk er illustreret som det skal være - det er også de samme produkter:
http://www.schill.de/index.php?area=51&lang=en&smod=3&range=5&PHPSESSID=9ab60cd3e79d4d30cf4c4f7e0b14d902