Avatar billede reinelt Nybegynder
03. november 2009 - 18:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

maskine kan ikke startes efter viusangreb

acer aspire 3003wlmi pc amd sempron med windows xp styresystem
kan ikke starte andet på følgende måde. i opstarten kommer den til følgende mulighed start windows normalt og der er flere valgmuligheder fejlsikret tilstand sidst kendte konfiguration
de forskellige muligheder er prøvet men kun med det resultat,
at den genstarter igen og op på samme sted igen.
har prøvet med windowsxpcd efter at have rettet opstartsfasen i bios til cdromdrev, som godt kan åbnes. men uden noget resultat.
Det er en vens maskine og han oplyste at der nederst i højre hjørne var 2 røde krydser samt der kom noget op med ordet cyper
og som ville scanne.
Kan I hjælpe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2009 - 19:13 #1
Er XP CD´en du prøver med original?
Avatar billede reinelt Nybegynder
03. november 2009 - 19:28 #2
ja
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. november 2009 - 20:00 #3
Skal lige have decifreret denne sætning:
har prøvet med windowsxpcd efter at have rettet opstartsfasen i bios til cdromdrev, som godt kan åbnes. men uden noget resultat.

Hvad mener du helt præcist?
Avatar billede reinelt Nybegynder
03. november 2009 - 20:11 #4
sætter en gyldig windowscd i cdromdrevet og tænder maskinen
forinden har jeg været i bios og ænmdre bootopsætning fra hardisk
til cdromdrev.
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. november 2009 - 21:07 #5
efter at have prøvet alle  xp-windows cd-er incl. recoverycd gik jeg i bios og ændrede opstartsfasen til f 12 istedet for f2
det gav mig muligheden for at komme ind, men ikke med en windows-cd, derimod med en downloaded linux ubuntu-cd
her kunne jeg så få begge systemer ind på computeren med
2 valgmuligheder for opstart enten ubuntu eller windows xp
På denne måde kan jeg måske få renses windows for virusangrebet.
den installerer p.t. så jeg kommer med en senere melding om
resultatet.
Avatar billede reinelt Nybegynder
08. januar 2010 - 13:14 #6
Jeg fik ikke windows xp til at fungerer, men derimod virker
linux fint hos brugeren. sagen sluttet