Avatar billede Stefan_B Nybegynder
07. november 2009 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Medion erazer x7720 fra aldi

hej. jeg er helt ny her på siden, og desuden ret ny i gamer verdenen.

jeg har fornylig købt denne "High performance gamer PC" som de kalder den. medion erazer x7720d

på altomdata.dk ( http://www.altomdata.dk/ekstrem_gamer_pc )kan man læse at den bla. kan køre Crysis interne benchmark test med en fps der aldrig kom under 60, uanset hvilken opløsning de kørte testen igennem

da jeg så fik den sat op og alt var klar, statede jeg med at installere spillet FEAR, som jo efterhånden er 4 år gammelt. da jeg kørte den interne test i dette spil viste den en fps på 20-22 i alle kritterier, hvilket er klart bundkarakter på skalaen

er der nogen der ved hvad dette kan skyldes, eller evt. hvad jeg gør galt. kan man slå noget til/fra der påvirker ydelsen på computeren

hurtige facts om pc'en:

Intel Core i7-960 på 3,2GHz
Nvidia GeForce GTX 285 med 1024MB hukommelse
6GB DDR3 hukommelse
3TB harddisk 2stk i raid0

Windows 7 Home Premium 64bit

mvh. stefan
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 00:00 #1
Er det stadig win7 64 bit på den?
Avatar billede Stefan_B Nybegynder
08. november 2009 - 09:43 #2
ja. har ikke ændret noget ved den...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 14:16 #3
Og Crysis er fuldt opdateret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 14:17 #4
Sorry... er F.e.a.r fuldt opdateret?
Er det single player eller multiplayer delen der driller?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 14:20 #5
P.s. kan ikke se i testen at f.e.a.r blev testet?

Har du Crysis, så test med det.
Hvad med de andre programmer der nævnes - har du prøvet med dem?
Avatar billede Stefan_B Nybegynder
08. november 2009 - 15:26 #6
jeg har installeret spillet direkte fra dvd'en og har efterfølgene prøvet og opdatere spillet. det har jeg imidlertid ikke kunne få lov til da programmet ikke kan finde serveren og hente fra.

jeg har ikke crysis endnu.

det der undre mig er om det kan passe at et så gammelt spil som FEAR ikke køre bedre.?

det jeg efterlyser er om man selv evt. kan påvirke ydeevnen eller om det hele afhænger af temperatur osv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2009 - 15:52 #7
Alt om Data har testet i standard opsætning, så det burde ikke være nødvendigt at justere noget.

Du må købe bladet for at få den fulde test, og se detaljer.

har du ændret på opløsning i fear kan det også have indflydelse, og AOD skriver ikke hvilken opløsning de har testet i, men det står sikkert i bladet.
Avatar billede Stefan_B Nybegynder
11. november 2009 - 21:18 #8
ok. tak for svar! hvordan giver jeg point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2009 - 21:42 #9
ved at acceptere svar :)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1