Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
09. november 2009 - 22:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Yousee digitalt tv problemer

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at finde de digitale tv-kanaler på mit Samsung le40a567 fjernsyn.
Jeg har Yousee mellempakke og så vidt jeg har forstået så burde de sende langt de fleste af deres kanaler i digitalt signal ikke?

Når jeg laver en digital søgning kommer den op med 36 kanaler. Jeg finder DR1, DR2 og et par TV2 fynprogrammer. Resten er så kodede kanaler som C+ og Tv1000 kanalerne. Hvad gør jeg galt. Jeg har været inde på yousee's hjemmeside og finde min netværkskode her:

https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch?csref=_yousee_dk_kanaloversigt

Men det er faktisk ligegyldigt om jeg skriver den rigtige kode eller ej så finder den kun 36 kanaler.

Mit fjernsyn har både dvb-c, dvb-t og mpeg4.

Yousee kan selvfølgelig ikke hjælpe.

HVAD GØR JEG GALT??
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. november 2009 - 23:04 #1
jape44, de sender altså også digitalt :)

reservoir_dog

Bliver du ikke bedt om et netværks id?

Jeg undlod også først at bruge netværks id'en, og så blev der ikke fundet ret mange kanaler, andet end TV1000, Canal+ osv. alle kodede.

Du kan finde dit netværks id, på denne side (her fandt jeg mit): https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch

Jeg bruger netværks id: 00151, jeg prøvede først med 00150, men fik en masse dobbelt kanaler. Men så klikkede jeg på netværksnummerIndstil dit TV siden og fik denne besked:

Hvis du ser tv med en digital boks fra YouSee, skal du bruge det første netværksnummer.
Hvis du har et tv med indbygget DVB-C modtager, skal du bruge det 2. netværksnummer.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 22:57 #2
Yousee sender Analogt som altid
Avatar billede reservoir_dog Nybegynder
09. november 2009 - 23:30 #3
FÅRK, jeg havde glemt at skrive "00" foran. Det er fandme da heller ikke nemt at vide når de ikke skriver det!! Kunne heller ikke forstå at jeg fik det samme antal kanaler ligegyldigt om jeg tastede koden eller skrev "julemand".

Nå, men du får dem. Tak for det. Det er kanon. Skriv lige noget jeg kan godkende.
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. november 2009 - 09:41 #4
Hermed et svar ;)