Avatar billede champfan Praktikant
10. november 2009 - 00:17 Der er 6 kommentarer

Kan ikke finde Adobe Camera Raw 4 efter opdatering

Hver gang jeg starter min Adobe Photoshop Elements 6.0 forsøger programmet en opdatering af hvad den kalder Adobe Camera Raw 4.0.

Der forsøges en opdatering til version 4.6, men undervejs får jeg at vide, at opdateringen ikke kan finde programmet(!!!) hvorefter der afsluttes.

Hvad er det for et program? Og hvor henter man det, hvis det ikke kom med under installationen? Hvordan kan man undgå at den henter den opdatering?

Jeg kører på Mac.
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 00:25 #1
Prøv at hente den på adobes supportsider.

Det er en ældre konverter til RAW-format, et fil-format som mange kameraer bruger.
Avatar billede champfan Praktikant
10. november 2009 - 11:38 #2
Takker. Ja, RAW kender jeg (men har aldrig brugt det). Jeg troede blot, at det var installeret fra start, men åbenbart ikke. Nu er den seneste version installeret, og så ser vi, hvad der sker.

Skriver du et "svar, så jeg kan tildele point :-)
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 12:59 #3
Bare det virker.

Den er skam også installeret fra start, men den bliver jo jævnligt rettet til, efterhånden som kameraerne bliver ændret, og også forbedringer i selve konverteren.

Men Elements 6 er ikke understøttet i den nyeste, der hedder 5,5. Mener den til Elements 6 er den 4,6 du har nu.

Jeg har forøvrigt en v. 7 billigt til salg med licens til salg, hvis det kunne have interesse.
Avatar billede champfan Praktikant
10. november 2009 - 13:20 #4
Iflg. Adobe skulle Element 6 understøtte 5.5:

The Camera Raw 5.5 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS4 or versions of Photoshop Elements earlier than Photoshop Elements 6.

Det pudsige er bare, at når jeg laver en manuel opdatering, så vil den stadig installere opdateringer til v. 4.6.

Man guides til at fjerne det eksisterende plugin og erstatte det med det nye:

Library/Application Support/Adobe/Plug-Ins/CS3/File Formats

5. Move the existing plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.
6. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw, from the download into the same folder as in Step 4.
7. Launch Photoshop Elements or Adobe Bridge.

Problemet er bare, at jeg slet ikke har en mappe, der hedder Plug-ins. Kan man blot oprette en mappe med det navn og smide Camera RAW ned i den?
Avatar billede justrace Novice
10. november 2009 - 13:35 #5
Prøv at kigge i C:\Programmer\Adobe\Elements
Avatar billede champfan Praktikant
10. november 2009 - 14:19 #6
Heller ikke. Jeg har nu sendt et spørgsmål til Adobe support.