Avatar billede delakuer Nybegynder
15. november 2009 - 19:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Se film på fladskærm med surround via stationær computer

Hejsa eksperter!

Vi har en stationær computer som vi gerne vil kunne se diverse film osv med. Vi kan videreføre DVI til HDMI, som kører ind i fjernsynet. Så har vi et grafikkort som kan videreføre 5.1 lyd. Har et phillips surround anlæg. Hvordan vil dette fungere og hvordan skal det gøres med lyden?
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
15. november 2009 - 21:58 #1
Mit umiddelbare bud:

Du sender billede fra din pc til fjernsynet med dit kabel, dette er dog kun billedet.
Lyden må du så tage direkte fra pc'en.
lyden forværres på ingen måde, men det gælder om at få placeret dine højtalerer godt, da det (ihvertfald i starten) er lidt underligt lyden ikke kommer direkste fra fjernsynet.

ved ikke om jeg har svaret tilfredsstillende men dit spørgsmål er for mig ikke helt klart.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. november 2009 - 22:15 #2
Nej, spørgsmålet er ikke helt klart, formentlig er der tale om et lydkort ;-). Men måske er der mulighed for at sende lyden digitalt fra PC'en til forstærkeren med et coaxial kabel. Hvis forstærkeren har digital indgang, vil den sandsynligvis give en bedre lyd end PC'en. Hvilke udgange er der på lydkortet? S/PDIF?
Hvis det er sort snak, så brug Davids løsning.